5 de Maig de 2010. 12:30h.

38 comentaris

899 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

El valencià és català

El govern del PP admet la unitat de la llengua després de 35 sentències en contra

El valencià es català
El valencià es català
El valencià es català

La Generalitat valenciana ha reconegut de "implícitament" que els titulats en Filologia Catalana estan exempts de realitzar les proves de coneixement de valencià en les oposicions de professors tant de Primària com de Secundària, després de 35 sentències en contra, segons han anunciat el Sindicat de Treballadors de l'Ensenyament, STE-PV i Acció Cultural del País Valencià.

D'aquesta manera, la Filologia Valenciana que queda assimilada per la Catalana de manera oficial. El Tribunal Constitucional assenyala que no existeix raó jurídica que permeti sostenir que la Llicenciatura en Filologia Catalana no sigui suficient.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6kskf6b

38 comentaris

#38 Papitu, Papussia. 26/05/2010 - 22:32

 

Valorar

Positiu Negatiu

Fran, ets ruc, ruc a més no poder. Que s'enseya a l'escola? Un ideal de llengua. Aquí i a Pernambuco. A València no imposen res perque es el seu propi ideal de llengua, que es el mateix que a Cat. però amb variants valencianes.

-

. .

#37 Rai, BCN. 07/05/2010 - 17:28

 

Valorar

Positiu Negatiu

Fran, la meva familia que no és de BCN pero si de llocs on es parla català, usa paraules i accents diversos i diferents al meu i no per això deixa de ser la mateixa llengua. Oblide't de catalanismes i histories, no son cap argument filologic.

-

. .

#36 Rai, BCN. 07/05/2010 - 17:17

 

Valorar

Positiu Negatiu

Fran, aquests filolegs que tatxes de catalanistes, son la inmensa majoria (no sabia que la ciencia tinguès ideologia, x cert). Hi han moltes paraules genuines de catalunya que no s'inclouen en l'estandard

-

. .

#35 Fran, Llinars. 07/05/2010 - 12:38

 

Valorar

Positiu Negatiu

M´oblidaba RAI dir-te,q mira x on penso q podria ser q les diferencies dl valencià fossin mots d catala antic,donant x bo aquesta hipotesis,la culpa d la supossada diferenciacio entre catala i valencia es dl quimic Pompeu F.,llavors el problema es vostre

-

. .

#34 Fran, Llinars. 07/05/2010 - 12:34

 

Valorar

Positiu Negatiu

...escoles d Valencia es 1 vergonya,els mestres corretgeixen els nois paraules valencianes x catalanes,dient-li´s q estan mal dites.Aixo q em mori si m´ho invento,ho s xq part d la meva familia es valenciana i m´ho expliquen els meus nebots.

-

. .
 

El + comentat

El + vist

El + enviat

07.01.09

·

09.07.08

·

27.05.11

·

24.07.11

·

31.05.11

·

30.06.08

·

06.10.11

·

14.05.09

·

17.10.11

·

18.08.08

·

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Cultura - El valencià és català

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya