Cultura · 28 de Desembre de 2016. 09:31h.

“Els de la CUP són petits burgesos"

Jaume Sisa creu que potser desobeeixi algun però "quan li caigui la primera hòstia, tothom a dinar a casa"

“Els de la CUP són petits burgesos"

Sisa

El cantautor Jaume Sisa, en una entrevista a suplement català d'El País, afirma que "tots aquests de la CUP i del 15-M em semblen gent ben intencionada, petits burgesos que no han passat gana, persones amb formació".

En la seva opinió no es desobeirà amb el procés. "Bé, algun sí ho farà, i quan li caigui la primera hòstia, tothom a dinar a casa i al llit aviat que demà obrim la botiga", afirma.

"Qui són els nostres herois? -es pregunta- el sr Esteve, el mossèn i el caganer..¿es pot anar amb això a algun lloc? Per contra quin herois té Espanya?, un boig que va ser per aquí volent canviar el món anomenat Quixot. El sr Esteve no va sortir de la seva botiga".

També adverteix que "Espanya ha anat sense contemplacions: si s'ha hagut d'expulsar jueus, matar moros i aniquilar indis, s'ha fet" però que "en canvi aquí no, som pacífics i democràtics, aquí sang no".

Segons la seva opinió, "la violència ens repugna, i amb raó, però si el que de veritat ens agrada és la 'botiga', la parcel·la i la parròquia, no ens queixem, som el que som i ens donen pel sac. Prenguem les armes, fem la guerra i si hem de morir morim, però això no ens surt fer-ho".

31 Comentaris

Publicitat
#23 Carlos BCN, Barcelona, 07/06/2017 - 06:21

Los almogávares y la venganza catalana, que se hizo con una rosa en una mano y un libro en la otra. Jaume I era un botiguer. Sant Jordi le dio una crema catalana al dragón. El General Prim era del 15M y las chekas de ERC eran salas de psicoterapia

#22 Jordi Perpinyà, Perpinyà, 28/12/2016 - 22:42

La primera cosa que va fer l'exèrcit borbònic castellà en ocupar-nos, va ser desarmar-nos. Teníem una acadèmia militar de prestigi europeu, vam perfecccionar armes que després es van vendre arreu, vaixells de guerra, etc...tot això quan teníem estat propi, és clar.

#22.1 Saprissa, Sants, 29/12/2016 - 09:51

q erem l'óstia ja ho sabiem,q hi havia "napoleons" no...

#22.2 George , Alt Camp, 29/12/2016 - 16:23

Como doctorado en Historia Moderna, m ofendes diciendo q Catalunya tenía un "estado ", aplicando el sentido moderno del término . Llevas 2 días con este mantra ( se ve q el LSD t ha subido ): una monarquia medieval no era un "Estado". Stop lying !

#22.3 Sergi, BCN, 07/06/2017 - 00:18

A veure Jordi...pregunta d examen:
Qui va crear els Mossos d esquadra?? Siii!! Un rei Borbó!! Felip V!!
Fa quan temps??? Siii 300 anys...



#21 Llegir entre línies, Bcn, 28/12/2016 - 22:06

Les coses son les que son, podem estar d'acord del tot o a mitges pero hi ha seny en les paraules del Sisa. Només caldría afegir: "Si algú s'ha de jugar la pell, en cap cas seràn els que ara treuen pit amb l'estelada i encara menys els dirigents".

#20 Alejandro, Barcelona, 28/12/2016 - 20:28

Sr. Sisa, Los independentistas de pacífistas nada. Recuerde a los de Terra Lliure que, no repartían caramelos precisamente

#20.1 Oriol, BCN, 21/07/2017 - 18:11

Això és cert, però de tota manera eren quatre gats. D'altra banda, no sé si hi ha gaires casos en el món de grups terroristes en què gairebé totes les víctimes són membres de l'organització que han mort manipulant bombes sense saber-ne.

#19 ernesto, bcn, 28/12/2016 - 19:06

Sí, Terra Lliure repartía magdalenas y tortells. Si los catalanistas tuviesen fuerza militar para derrotar al Estado español, ya la hubiesen utilizado hace tiempo.