13 d'Octubre de 2008. 15:18h.

3 comentaris

700 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Exhaurit en tres mesos

Un llibre que denuncia les execucions de la FAI esgota la primera edició

Toni Orensanz
Toni Orensanz
Toni Orensanz

El llibre ‘L’òmnibus de la mort, parada Falset’, del periodista Toni Orensanz, ha esgotat la primera edició en menys de tres mesos. El llibre es va posar a la venda el 17 de juliol, i aquesta setmana s’ha començat a distribuir la segona edició. L’obra tracta del fenómen dels “incontrolats” dels primers mesos de la guerra civil a Catalunya, fixant-se en el cas de l’òmnibus de la Brigada de la muerte, una banda de pistolers vinculats a la FAI que, l’estiu del 1936, va cometre assassinats en nombrosos municipis de Catalunya i de l’Aragó.

El llibre figura entre els títols més venuts de no ficció i en català des que va sortir a la venda. Segons l’autor, “l’èxit demostra que a Catalunya la gent té un interès especial a entendre què va passar durant la revolució del 1936 a la rereguarda republicana i de què anava la violència revolucionària que va sacsejar tots els pobles i ciutats del país”.

‘L’òmnibus de la mort: parada Falset’ és un llibre de periodisme històric, estructurat com una novel·la malgrat que ni una sola línia és inventada. El punt de partida de la història és la parada que el bus dels brigadistes de la mort va fer a Falset, on van assassinar 27 veïns del poble en una sola nit. Alhora, el llibre es pregunta qui eren i d’on havien sortit els integrants de la Brigada de la muerte, què pensaven i quines eren les seves raons. L’objectiu principal de l’obra és intentar descriure i comprendre millor com funcionava i a què obeïa la violència revolucionària de l’estiu de 1936.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6exhyme

3 comentaris

#3 Xavier, Nou Barris. 14/10/2008 - 01:24

 

Valorar

Positiu Negatiu

No sembla gens encertat els sots-títol. Cal dir les coses pel seu nom: no eren execucions -una execució requereix una sentència ferma d un tribunal legalment constituit- eren assassinats, encara que per les víctimes la semàntica no els pot importar gaire

-

. .

#2 lios nuevos, Barcelona. 13/10/2008 - 23:56

 

Valorar

Positiu Negatiu

joan, no acabo de entender tu crptico mensaje. pero por la descripcion que das parece que hablas del Lopez Tena, o del Puigcercos, o del Carod....no?

-

. .

#1 joan, manresa. 13/10/2008 - 16:22

 

Valorar

Positiu Negatiu

Estic i estem esperant poguer comprar el llibre.Lo del famós omnibos o tartrana amb rodes,va pasar per molts pobles de Catalunya,sobre tot Catalunya interior,Tots ells eran bajets amb ceyes grosses,bruts i amb molta mala..Endevinen no..?Hora és de dir

-

. .
 

El + comentat

El + vist

El + enviat

07.01.09

·

09.07.08

·

27.05.11

·

24.07.11

·

31.05.11

·

30.06.08

·

06.10.11

·

14.05.09

·

17.10.11

·

18.08.08

·

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Cultura - Exhaurit en tres mesos

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya