12 de Març de 2010. 09:04h.

14 comentaris

631 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

La literatura castellana perd un dels seus mestres

Miguel Delibes va ser premiat amb els màxims guardons

Miguel Delibes, en una imatge d'arxiu
Miguel Delibes, en una imatge d'arxiu
Miguel Delibes, en una imatge d'arxiu

L'escriptor Miguel Delibes, va morir avui als 89 anys després d'una llarga malaltia a casa de Valladolid. Delibes va ser premiat amb els màxims guardons de les lletres espanyoles, el 'Príncep d'Astúries' i el 'Cervantes'. L'autor de 'Els sants innocents' va néixer a Valladolid el 17 d'octubre de 1920 i es va formar a l'escola La Salle. En plena adolescència, va ingressar a l'Escola d'Arts i Oficis de la ciutat, però va haver d'interrompre la seva educació després de l'esclat de la Guerra Civil Espanyola (1936).

L'escriptor va publicar obres com 'La fulla vermella' (1959), 'Les rates' (1962) i 'Cinc hores amb Mario' (1966), entre d'altres. No obstant això, el 1981 va publicar la seva obra més popular, 'Els sants innocents', que va ser portada al cinema tres anys després pel director Mario Camus.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/66danmq

14 comentaris

#14 Daniel el mochuelo, Kimporta. 13/03/2010 - 22:15

 

Valorar

Positiu Negatiu

Carles, seguro que eres de los que dentro de unos años descubriran que Delibes era en realidad Miquel Del i Bès y nació en Olot. Pero no importa, puedes empezar leyendo El Camino, que como lo leen en Primaria no pienso que tengas muchos problemas.

-

. .

#13 alfred, barcelona. 12/03/2010 - 21:22

 

Valorar

Positiu Negatiu

Ha muerto un gran señor de las letras castellanas y mal que les pese a algunos, de ese ente que es la nación española a la cual pertenecemos y en este caso mi disgusto es enorme y sentido. Gracias Delibes por las bellas páginas que nos has dado. Q.E.P.D.

-

. .

#12 mosatros els valencians, Regne de Valencia, España. 12/03/2010 - 17:55

 

Valorar

Positiu Negatiu

Carles ¿no has oido hablar del Quijote?¿ni de los cientos de obras literarias castellanas que sirven de estudio a alumnos de medio mundo? Tu analfabetismo catalanista te hace creer que existen obras catalanas importantes, pero no tienen ningún reconocimen

-

. .

#11 Carles, CAT. 12/03/2010 - 16:03

 

Valorar

Positiu Negatiu

La literatura castellana no té cap obra que valgui gaire res....la majoria són traduccions catalanes.

-

. .

#10 Ufrasico, Villena. 12/03/2010 - 12:57

 

Valorar

Positiu Negatiu

El otoño avanzado estrangulaba toda manifestación vegetal; apenas el prado y la junquera,junto al cauce, infundían al agónico panorama un rastro de vida. Una gama uniforme de suaves transiciones enlazaba los tonos grises, cárdenos y ocres.( de Las ratas)

-

. .
 

El + comentat

El + vist

El + enviat

07.01.09

·

09.07.08

·

27.05.11

·

24.07.11

·

31.05.11

·

30.06.08

·

06.10.11

·

14.05.09

·

17.10.11

·

18.08.08

·

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Cultura - La literatura castellana perd un dels seus mestres

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya