Cultura

 

0609

0008

10 / 12 / 2009

Només originals en català

Interior convoca un concurs literari de novel·la en llengua catalana

Llistat de Comentaris Comentar Enviar Imprimir Votar Imatges Disminuir lletra Augmentar lletra

El Diari Oficial de la Generalitat ha publicat aquest dijous les bases de la tercera edició del premi literari Crims de tinta, creat fa dos anys pel Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació i que té per objectiu fomentar la creativitat literària en català de temes policials, i apropar la cultura i la policia.
 
El premi Crims de tinta és el guardó literari en català de novel·la negra més ben dotat i un dels pocs que patrocina una institució pública responsable del serveis de policia.
 
El premi va ser creat per la conselleria, amb la col·laboració de l’editorial La Magrana i el llibreter Paco Camarasa, per fomentar la creativitat literària en llengua catalana en aquells gèneres que tracten de temàtiques relacionades amb els àmbits competencials de la conselleria i aprofundir en la integració social dels fets policials.
 
Els originals que es presentin al concurs, que té una dotació de 20.000 euros, ha de ser en català, originals inèdits i podran presentar-se fins el 19 de febrer del 2010.

A la segona edició del premi, al qual van optar més d’una vintena d’originals, va resultar guanyadora la novel·la La solitud de Patrícia, del periodista Carles Quílez, presentada sota el pseudònim Esther Buendía. L’obra, inspirada en un fet real succeït a Catalunya aquests darrers anys, narra la història d’una jove periodista que haurà d’anar recomponent les peces d’un cas en què s’acaba involucrant més enllà de l’aspecte professional, posant en perill la pròpia vida.
 
Impulso Ciudadano, l'associació creada pel exdiputat de Ciutadans José Domingo, ha lamentat en un comunicat que hi puguin concórrer només obres en català perquè, en la seva opinió, "niegan la realidad social y cultural plurilingüe y multicultural en la que este cuerpo policial desempeña su labor, al restringir el premio promovido por el Departamento a aquellas novelas escritas en lengua catalana".

Valent Valencià  (Regne de Valencia)

11/12/2009

14:08

Quan dius lo de fer una llista del escriptors "catalans" o que escrivien en català recorda no ficar a la llista a: Joanot Martorell, Sor Isabel de Villena, Sant Vicent Ferrer, Roiç de Corella, etc. Escriptor del Segle d'Or de les Lletres Valencianes.

sulfuro sulfuro  (Barcelona)

11/12/2009

12:18

Si en vez de novela fuera de cuentos, seguro que ganaría alguien del Tripartito

Sergi  (Sabadell)

11/12/2009

12:05

Joan, no veus que tenen deficiència mental aquests espanyols.

Ja s'ho trobaran ja.

Joan  (Baix Llobregat)

11/12/2009

11:23

Koprotkin, quan parles de nievl desastroso et deus referir al que tu escrius, perquè a Catalunya hi ha un munt d´escriptors catalans que venen arreu i traduïts a dotzenes de llengües estrangeres, inclòs el castellà. Vols que fem una llista?

Joan  (Baix Llobregat)

11/12/2009

11:22

La realitat també ens mostra dia sí dia també com hi ha paios que apallissen les seves parelles, i per això no declararem pas normal aquest fet, oi? Si es parla castellà a Catalunya és per unes determinades raons que tots coneixem. Punt.

 
Tots els comentaris
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/410c093c1fd8ca69?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/410c093c1fd8ca69?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>

El + votat

El + comentat

El + vist

El + enviat

11.06.08

·

17.07.08

·

07.01.09

·

30.06.08

·

17.07.08

·

10.11.08

·

30.05.08

·

01.06.08

·

16.07.08

·

09.07.08

·

<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/3823930337bff47f?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/3823930337bff47f?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
<a href="http://ads.us.e-planning.net/ei/3/376b/096570185133d9ba?it=i&rnd=$RANDOM" target="_blank"><img width="300" height="250" alt="e-planning.net ad" src="http://ads.us.e-planning.net/eb/3/376b/096570185133d9ba?o=i&rnd=$RANDOM" border=0></a>
e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Cultura - Només originals en català

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Ben Mirat


  Amb la col·laboració de
Generalitat de Catalunya