16 de Juny de 2010. 15:24h.

5 comentaris

1184 lectures

Imprimir Enviar Disminuir lletra Augmentar lletra

Només un 2% de cinema en català

La llei del cinema s'aprovarà abans de l'estiu

Un cartell de protesta en una sala de cinema de Barcelona
Un cartell de protesta en una sala de cinema de Barcelona
Un cartell de protesta en una sala de cinema de Barcelona

Només un 2% de les pel·lícules que s'estrenen a Catalunya ho fan en català. De les 304 pel·lícules que es van estrenar doblades al castellà se'n van distribuir 9.175 còpies, el que representa el 79,9% del total de còpies distribuïdes (11.481). En canvi, de les 24 pel·lícules doblades al català se'n van distribuir 213 còpies, un 1,9% del total.

El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ha donat el vistiplau a la tramitació de la nova llei del cinema de Catalunya. La normativa ha superat el filtre, i aquest organisme ha considerat que la llei "encaixa amb l'Estatut i amb la Constitució".

L'única condició que el CGE sol·licita al govern és de caràcter tècnic. El consell demana "més concreció en l'apartat de l'obligatorietat de l'exhibició de pel·lícules en català, és a dir, que l'articulat especifiqui si s'hauran de projectar a totes les sales, per exemple, o en quines franges horàries s'hauran d'exhibir els films doblats o subtitulats en català".

El govern preveu que es podrà complir el termini previst i la nova llei del cinema podrà ser aprovada per la cambra catalana abans de l'estiu, en una de les dues sessions plenàries que està previst convocar abans de les vacances: el 30 de juny i l'1 de juliol, o bé el 14 i 15 de juliol.

 

Facebook

Twitter

Menéame

Digg

Barrapunto

Del.icio.us

Fresqui

Blinklist

Tafanera

 
url curta
http://tinyurl.com/6cgg4h3

5 comentaris

#5 Kropotkin, Vic. 17/06/2010 - 16:41

 

Valorar

Positiu Negatiu

Seguid imponiendo el catalán y oprimiendo al pueblo. Ya vereis como acaba esto... Jua, jua, jua,...

-

. .

#4 Pep, Alt Empordà. 17/06/2010 - 16:29

 

Valorar

Positiu Negatiu

El 2% de Cinema en Català és el resultat dels 23 anys de CiU el partit nacionalista??governant a la Generalitat. 7 anys governant ERC en coalició =50% de cinema en Català.ja podeu anar dient els de CiU.propera estació Independencia 100% cinema en Català

-

. .

#3 Laura, Bcna. 17/06/2010 - 11:58

 

Valorar

Positiu Negatiu

Suerte k no soy propietaria de un cine...sino tendría perdidas! Vaya notícia y vaya pérdida de tiempo....madre mia! y seguimos con la imposición del catalán...asi si lo conseguiréis, imponiendo, porque de otra manera...puf!!!

-

. .

#2 Qué hipocresia e intervencionismo antidemocratico, Barc. 17/06/2010 - 11:53

 

Valorar

Positiu Negatiu

Que cada uno en su casa (cines) haga lo que le de la gana pero en la de todos (Generalitat y muchos ayuntaminetos) cuál es el porcentaje de castellano quiza el 0%? vaya como TV3 todo en catala y lo que lo pagamos somos castellanohablantes mayoritariament

-

. .

#1 An, Barcelona. 16/06/2010 - 22:17

 

Valorar

Positiu Negatiu

Molt bona noticia, ja espero en candeletes poder tornar al cinema a veure una pel·lícula en la meva llengua. Prou ja de racisme contra el català.

-

. .
 

El + comentat

El + vist

El + enviat

07.01.09

·

09.07.08

·

27.05.11

·

24.07.11

·

31.05.11

·

30.06.08

·

06.10.11

·

14.05.09

·

18.08.08

·

17.10.11

·

e-noticies

© Copyright e-noticies.com · Se'n permet la reproducció sempre que se'n citi la font
Crèdits: Desenvolupament Hispanetwork · Disseny Ochionet

Notícies en català · Notícies en castellà

e-notícies - Notícies Cultura - Només un 2% de cinema en català

Capital de la Cultura Catalana Agència de Qualitat d'Internet Plató Obert de Produccions


  Amb el suport de
Generalitat de Catalunya