Cultura · 25 de Juny de 2013. 12:06h.

Alaska veu "molt trist" l'enfrontament Catalunya-Espanya

La cantant creu que "el problema ha baixat al carrer entre la gent més jove"

Alaska veu "molt trist" l'enfrontament Catalunya-Espanya

Alaska i Mario Vaquerizo

La cantant Alaska, en una entrevista al suplement televisiu d'El Periódico, parla sobre el procés sobiranista a Catalunya i admet que "hi ha coses que no les puc entendre com a persona que ha nascut en un país (Mèxic), ha acabat vivint en un altre (Espanya), ha elegit una ciutat que no és la seva, és filla de mare d’un país, el pare és d’un altre…".

"Mèxic és un país molt nacionalista. Quan era petita, cantàvem l’himne al matí a l’escola i juràvem tots la bandera. Allà no hi ha un conflicte amb la bandera com pot haver passat aquí. Em resulta molt difícil sentir-me d’un lloc. No tinc aquest sentiment, però tampoc no em provoca conflicte que altres el tinguin", apunta.

"No és que vulgui ser políticament correcta, sinó que és el que em passa: no sento una terra com a meva. Jo, si pogués, seria anglesa, perquè em sento més anglo que una altra cosa. Però no m’ha tocat", afegeix.

"Aquest desacord entre Espanya i Catalunya  no l’he vist mai a nivell real. No l’he percebut quan he anat a tocar a Barcelona o he visitat el Sónar. Fora del món polític i mediàtic, mai no l’he viscut ni aquí ni allà", indica.

"Però crec que és veritat que això està canviant. I és molt trist. Ara sí que es percep el que abans no es percebia, perquè eren coses que llegies a la premsa i ho atribuïes als polítics de Madrid i de Catalunya. Però al carrer, a nivell de la gent corrent, no ho detectaves", considera.

"Pot ser que el problema hagi baixat al carrer, però sobretot a la gent més jove. Aquestes noves generacions que no vénen d’un altre lloc, d’un altre moment... Que no tenen referències històriques i no han viscut la transició, que va ser un moment molt intel·ligent en què tots vam fer la nostra aportació. Però això sembla que ja no funciona i és una llàstima. Jo sóc molt de transacció i de compromís", conclou.

Publicitat
Publicitat

57 Comentaris

Publicitat
#26 rajud, Taradell, 25/06/2013 - 19:29

Alaska parla de la transició com un moment molt intel·ligent.
Podria estar-hi d'acord. La diferència segurament és que alguns ho van viure com el punt final
i altres ho varem viure com el punt d'inici.

#24 Paco Pil, Hojpitalé, 25/06/2013 - 17:33

Alaska és força respectuosa amb els seus comentaris. Tant de bo molt monolingüe intransigent nascut aquí fos com ella.

#24.1 andrea, barcelona, 25/06/2013 - 19:06

les víbores sou monolingües?... no éreu bífides?.

#23 Protágoras, bcn, 25/06/2013 - 17:18

El nacionalismo divide a la sociedad por razas, culturas, etnias o grupos culturales.
Como en la mayoría de territorios viven gentes de diferentes etnias, lenguas y culturas, allí donde se fomenta el nacionalismo el conflicto está servido. Yugoslavia, Ruanda, Israel-Palestina. son solo unos ejemplos

#23.1 Paco Pil, Hojpitalé, 25/06/2013 - 17:31

El centre polític espanyols sempre ha estat obsessionat a exterminar tota llengua i cultura que no sigui la castellana. Més que dividir, voleu exterminar. Però sou tan inútils que no heu pogut. França ho ha fet millor.

#23.2 Manel, Bcn, 25/06/2013 - 18:13

Exacte. Es per aixó que no vull compartir la meva vida amb tu, tu ja tens el teu pais.

#23.3 Ciudadano X, Barçalona Qatar Foundation, 25/06/2013 - 22:20

Pil, el catalán de barcelona está exterminando todas las variantes dialectales que existían en Cataluña... hasta se está cargando el valenciano original. Lo demás que dices, chorradas. Si te sirve como mantra para alimentar tu ira, ok.

#23.4 JordiSants, Mataró, 26/06/2013 - 00:10

El nacionalisme és una reacció de defensa d'una pròpia idiosincràssia que no es respectada o entesa pels altres. Apareix com a reacció a l'imperialisme. Si no hi haguéssin imperialismes no farien falta nacionalismes.

#22 BEJOTA, BCN, 25/06/2013 - 15:34

Informan que Cataluña está dentro de uno de los estados mas ruinosos de la UE, líder absoluto en paro, miseria i corrupción política. Informan que sin ese enorme lastre seguramente las cosas le irían bastante mejor en todos los ámbitos.

#22.1 joan, barna, 25/06/2013 - 16:45

Informan de q Cataluña es uno de los territorios de este Estado con más paro, miseria y corrupción política..También informan de que sin sus relaciones comerciales sería un país con una economía tipo Letonia..

#22.2 BEJOTA, BCN, 25/06/2013 - 16:54

AGRADECERÍA QUE SE UTILICE MI "NICK".GRACIAS.

#22.3 bueno Joan... les xifres canten, BCN, 25/06/2013 - 19:01

En honor a la veritat, el cas Millet no l'hi arriba ni a la punta del que ha repressentat I seguirà representant el despilfarro del PP en totes I cada una de les autonomies on manen. I no, el fet de que aquí hi hagui també corrupció no em jusdtifica que vulgui compartir la corrupció dels espanyols.

#21 Ricard, Barcelona, 25/06/2013 - 15:21

Lògic doncs que a nosaltres ens faci força il·lusió.