Publicitat
Cultura · 5 d'Octubre de 2012. 18:55h.

Catalans a l'Institut Cervantes

Montserrat Caballé, Carme Riera, Josep Joan Moreno i Valentí Puig són nomenats vocals del patronat

Catalans a l'Institut Cervantes

Valentí Puig, en una foto d'arxiu

El Govern estatal ha nomenat nous vocals del patronat de l'Institut Cervantes per un període de sis anys entre els quals es troben quatre personalitats catalanes.

Montserrat Caballé, Valentí Puig, Carme Riera i el rector de la Universitat Pompeu Fabra, Josep Joan Moreso són nous vocals patrons de la principal plataforma de la llengua castellana.

Els tres primers s'han incorporat a l'Institut Cervantes en representació de les Lletres i la Cultura Espanya, segons ha anunciat el Govern central. Per la seva banda, el rector de la UPF ha estat nomenat en representació de la Universitat i les Reials Acadèmies.

Valentí Puig és escriptor i articulista de premsa, tant en castellà com en català. Ha obtingut els premis Ramon Llull, Josep Pla o Sant Joan, entre d'altres.

Carme Riera també és membre de la RAE i ha estat Creu de Sant Jordi l'any 2000. Cinc anys després, va rebre el premi de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana pel conjunt de la seva obra.

Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#7 Jordi Tallaferro, Barcelona, 07/10/2012 - 23:12

Uns botiflers menys a posar al patronat de l'lnstitut Ranon Llull. Ja s'han retratat prou.

#5 Cigronet, SFG, 07/10/2012 - 10:54

I què hi ha de fer sa Caballé, botiflera, catalana renegada del seu país i de la seva llengua, amb residència a Andorra per no pagar impostos aquí, a l'institut servantes ??. És una immoral desgraciada. Els altres no els conec, ni ganes.

#5.1 LeonAnto, Barcelona, 08/10/2012 - 13:25

¿Pero Andorra no es un país catalán?

#4 ferran, Catalunya, 05/10/2012 - 21:22

Quatre estomacs agraïts que faran el joc als genocides del Català.

#3 josep, mediona, 05/10/2012 - 20:47

Valentí Puig i Carme Riera són mallorquins, no pas catalans.

#3.1 Francesc, Barcelona, 05/10/2012 - 21:08

Segons que entenguem per Catalunya. Hi ha molt dir. El tema no està ni de bon tros tancat. Altrament, cal canviar el nom a l?Institut Cervantes. L'autor del Quixot es deia Servent i escrivia en català i era de Xixona al P. Valencià.

#3.2 ciutadà ppcc, Barcelona, 06/10/2012 - 11:09

Vaja puntualització més ridícula. Escriuen en català. S'inscriuen a la literatura catalana. Han fet bones aportacions a aquesta literatura, qüestions extraliteràries a part.



#3.3 Felipe, Barcelona, 06/10/2012 - 11:54

Son CIUDADANOS CATALANES de origen mallorquín. Votan aquí, no allí

#3.4 LeonAnto, Barcelona, 08/10/2012 - 13:28

Los hay que están más p'allá que p'acá, al principio, iban diciendo que el Tirant era mejor que el Quijote, como no cuela, ahora se han inventado que Cervantes era catalán y que la versión original del Quijote se escribió en catalán. Otra variación es que Colón era catalán. ¡Ja! ¡Ja! ¡Ja!

#3.5 Francesc, Barcelona, 08/10/2012 - 15:10

Leon... qui va dir que el Tirant és el milor llibre del món ho diu el mateix Cervantes/Sirvent. I la resta és cert. I que en Colom era de Barcelona i al servei del rei Ferran i de la nacó catalana no en dubta ja ningú.

#3.6 Manolo, Valéncia, 10/10/2012 - 15:45

Francesc, majo, si estudies un poc i t'obris un poc al món no creuries les tonteries del Bilbeny qui, per altra banda, no te tampoc ni idea, menteix conscientment, i ninguna persona seiosa el creu.
O és que lel món de la Filologia també està en contra de Catalunya?

#2 Britannia, Mallorca, 05/10/2012 - 20:22

Valentí Puig catalán???

Carme Riera catalana??


jajajaja.. caray, desde cuando???

Mallorca IS Spain

#2.1 Marc3, Barcelona, 06/10/2012 - 08:22

> mallorca is spain

1. tu no ets mallorqui, sino empraries la llengua catalana balear
2. tu ets un colonitzador

#2.2 Palma, Palma, 06/10/2012 - 11:09

Molt bé, Marc3!