Publicitat
Cultura · 19 de Novembre de 2014. 09:16h.

Cercas denuncia “intolerància” a Catalunya

“Ni sóc un agent del CNI ni els meus pares són uns ocupants”

Cercas denuncia “intolerància” a Catalunya

Cercas, en una imatge d'arxiu

L’escriptor Javier Cercas, en una entrevista a El Periódico, fa referència a unes suposades declaracions seves on criticava el nacionalisme català i lamenta en aquest sentit que “el pitjor que existeix, el gran pecat d’aquest país, és la intolerància”.

“Jo puc estar equivocat respecte a Catalunya, respecte a Espanya i respecte a tot. I potser totes les coses s’han fet bé en aquests dos anys, meravellosament, potser ningú no ha enganyat ningú, potser ningú no ha fet trampes, i potser jo estic equivocat. Perquè jo, bàsicament, he criticat la forma com s’han fet les coses”, admet.

“No per això sóc un agent del CNI ni els meus pares són uns ocupants. Aquestes coses m’han fet mal, han fet mal a la meva família. Però jo no penso callar. Sempre he intentat ser el més educat possible i el més respectuós possible, i si no som capaços de mantenir un debat civilitzat sobre el que ens passa, anem molt malament”, alerta.

“Jo no sóc a cap trinxera, i qui busqui enemics amb mi ho té molt malament. Això no és una guerra, i amb mi que no hi comptin”, sentencia l’escriptor.

Publicitat
Publicitat

89 Comentaris

Publicitat
#47 BEJOTA, BCN, 29/11/2014 - 11:37

En realitat, va votar només el 35% del cens electoral. Uns dos milions de persones d'un total de 6,2. I, d'aquests dos milions, un 1,8 va votar a favor de l'estat independent. És a dir, la independència no va arribar al 30% del total del cens.
GAME OVER !

#47.1 BEJOTA, BCN, 29/11/2014 - 11:37

CERCÁS:CATALUNYA HA SIGNAT LA SEVA DECADENCIA.

#45 mister x, bcn, 21/11/2014 - 04:02

doncs javier ves-hi buscant casa fora de catalunya que aquest ¨xais¨ tan bons que son els separatistes/independentistes/insoladaris t´ho posaran molt dificil perque son bons, si, mentres no els emprenyis, no portis la contraria i siguis un bon noi, si discrepes...fatxe,botifler,gos,boicots,etc...

#44 Però nosaltres som catalans, girona, 20/11/2014 - 07:53

Aquest és un resentit, arrossega algun traume de petit. Els neus pares també vàrem venir de extremadura i no tinc la mateixa visió que ell.i per sort la majoria del fills d immigrants Espanyols dels anys 60 estem més integrats a la societat catalana que aquest individu.Sense desmereixe cap cultura

#44.1 misterx, bcn, 21/11/2014 - 03:56

doncs tu que ets? potser lo mateix que ell la diferencia es que la teva frontera es al riu xenia, ja has fet com el regidor freixenedes canviar-te el teu cognom per aixi ser-hi mes patriotic?, els teus pares quan van vindre no pensaven que anaven al estranger com tu penses...qui separa?

#44.2 es curios, 9barris, 21/11/2014 - 04:13

es curios,som catalans d´arrel espanyola,pero tranquil no pasa res,no surt res estrany al cos i si et punxes,la sang ja veuras no ha canviat es la mateixa que la que portaven els teus pares,pobrets mira que neixer a extremadura i no a la terra promesa,pero be tu t´has salvat,sens dubte ets un elegit

#44.3 Xavier, Roses, 21/11/2014 - 14:36

Amb el teu comentari, queda clar que ets un ignorant i està clar que ets nacionalista, per la teva forma de parlar.... Ets sents més integrat per dir que ets català? No t'enganyis ets un xarnego, nomès necessiten el teu vot. Anomenar inmigrants als extremenys i de més....jajajaja pobret.

#43 Dionís, Caldes de M., 20/11/2014 - 06:55

Cercas cada cop se sembla mes a Vargas Llosa en el seu anti catalanisme visceral.
Podrien formar el duo dels germans Calatrava de les lletres.

#42 ramon, barcelona-c, 20/11/2014 - 00:44

Creia que el cinisme a dosis de caball era cosa dels polítics . Per quan una política inmigratoria de gent de l'est de Europa ??? gent tant tolerant .