Publicitat
Cultura · 19 de Maig de 2022. 12:43h.

"Chanel és la Catalunya real"

Valentí Puig, escriptor: "És d'una certa mesquinesa moral que el Govern trigui tres dies en felicitar-la"

"Chanel és la Catalunya real"

El periodista i escriptor Valentí Puig (Palma, 1949) ha assegurat en la segona entrevista al canal de Youtube de Xavier Rius que "Chanel és la Catalunya real" perquè, segons ha assenyalat, "es basa en la tolerància, en el deixar fer els uns als altres".

Puig ha considerat "una prova d'una certa mesquinesa moral" que el Govern trigués tres dies a felicitar la cantant d'Olesa de Montserrat pel seu tercer lloc en Eurovisió. "Què vol dir això? Que per ser d'Olesa, ser una figura pop, cantar en castellà... Millor no qualificar-ho", ha reblat.

També ha recordat que això no és la primera vegada que passa perquè "també va passar amb la cantant Rosalía, amb grups pop com Estopa, que tenia una quantitat de seguidors, però clar no existien amb un cànon nacionalista".

Finalment, Valentí Puig ha assenyalat que "part de la campanya per a la normalització lingüística va ser el rock en català i les quotes en emissió radiofònica que s'havia de posar un percentatge de cançons en català" i ho ha considerat "contraproduent".

"Tot el que sigui no atenir-se al sentit comú en aquestes qüestions és negatiu i el veiem en la política lingüística. Ha estat així, i crec que ha estat negatiu per al conjunt de la societat i per a l'ús natural del català, que estava garantit", ha conclòs.

Primer episodi: "Han enganyat molt"; https://youtu.be/TgVleuCpJuA

Publicitat
Publicitat

22 Comentaris

Publicitat
#11 Oriol, BCN, 24/06/2022 - 21:50

Chanel és la Catalunya real? Voleu dir que totes les catalanes estan tan bones con la Chanel? (Ho sento, algú havia de fer l'acudit caspós.)

#10 Joaquim Moriscot Bernadell, L'Hospitalet de Llobregat, 20/05/2022 - 15:47

No, mesquinesa seria no felicitar-la.

#9 Ramonet, Tarragona, 19/05/2022 - 23:15

I quina classe de mesquinesa és que cap govern espanyol en més de 60 anys de concurs d'Eurovisió no ha presentat mai cap cançó en català ?
Ai, aquest nacionalisme espanyol excloent i supremacista....!!!

#9.1 Barcelonés , Barcelona no es Cataluña , 20/05/2022 - 09:24

El odio de los que son como tú a Cataluña la están destruyendo, la mezquindad es toda vuestra

#9.2 pepe, andorra, 20/05/2022 - 11:09

y pq habria q presentar una cancion en una lengua regional q solo representaria a una parte? ¿Para q dejes de hacerte la victima cuando sois los verdugos? Sois mas pesados q una vaca en brazos con el monotema, pero claro, si se pretende conseguir q los separatas sean los n.azi.s ucranianos y hagan lo mismo, vais marcando el camino.

#9.3 pepe, Andorra, 20/05/2022 - 11:10

en todo caso, estimado algoritmo creyente de unicornios, aka ramonet, debo indicarte q los unicornios no existen y q tus obsesiones deberian ser observadas detenidamente, igual se puede hacer un remake de la pelicula La ola con vuestra historia. Eso si, cien victipuntos para ti.

#9.4 manu, DIJON FRANCE, 20/05/2022 - 12:09

idiota, mira a Francia, presentó una canción de una región de Francia, Bretaña, quedó en penúltimo puesto, muchos franceses consideraron que esto no representaba en absoluto a la mayoría de los franceses y votaron en contra cuando la política quiere interferir en todo es peor que la lepra o el cáncer

#7 Pere que tomba, BCN, 19/05/2022 - 17:58

Llavors els que portem 10 generacions per aquí, servant la llengua que va néixer aquí, devem ser uns espectres...

#7.1 Chris, Lleida (RIP Cataluña), 19/05/2022 - 20:13

Espectros, no sé. Un poco fantasmas, doy fe

#7.2 Chanel forever, Barcelona, 19/05/2022 - 20:32

El que és espectral és pretendre guanyar Eurovisió amb el ball de la civada. Però si tant us preocupa, podeu enviar l'any que ve a la Ponsatí i al Cotarelo. La coreografia es pot inspirar en aquell espectacular video del Junqueras vendimiador. El tanga estelat és opcional i queda al vostre bon criteri.

#6 Alien, Saturn, 19/05/2022 - 15:43

Exacte. Així de simple. I el que a mi em causa profunda hilaritat és que tants i tants periodistes, càrrecs públics, tertulians, pseudointel.lectuals i "titoladoctors" de la política no vagin captar a la primera el que era obvi per a qualsevol persona amb dos dits de front.