Publicitat
Cultura · 22 de Juny de 2014. 19:58h.

Charles Aznavour vol cantar en català

El cantant francès espera trobar un autor que l’ajudi “amb les traduccions”

Charles Aznavour vol cantar en català

Charles Aznavour (Foto: www.charlesaznavour.com)

El cantautor francès Charles Aznavour ha assegurat aquest diumenge que no descarta cantar en català en un futur. Aznavour, en declaracions a Catalunya Ràdio, ha dit que vol cantar en català i que espera trobar un autor que l'ajudi amb les traduccions. Precisament, el proper dijous farà un concert antològic al Gran Teatre del Liceu de Barcelona.

El cantautor va debutar a Barcelona l'any 1956 i, de fet, Catalunya va ser el primer país on va actuar fora de França. Ha recordat així aquella visita: “El primer país estranger on vaig sortir (...) va ser Barcelona i vaig passar temps molt bons i vaig cantar per primer vegada. Tenia quatre cançons en el repertori en espanyol. (...) I quan cantava en francès hi havia soroll. Per què no els dieu que callin? No poden, estan explicant el que vostè està cantant en francès, ho expliquen en espanyol.”
 
Aznavour, que té 90 anys i en fa més de 80 que canta, ha cantat més de mil cançons en diversos idiomes, però mai en català. Tot i això, no descarta fer-ho en un futur. “Cal per això un autor català. Ara, els autors catalans no crec que sigui difícil trobar-ne perquè jo tinc amics a Catalunya, en tinc, en tinc, jo els ho demanaré.”

Publicitat
Publicitat

18 Comentaris

Publicitat
#9 PEPE, LLEIDA, 23/06/2014 - 18:20

ÉS MOLT FÀCIL? QUE VAGI AL PPC O ALS CIUDADANOS?SÓN "BILINGÜES, EUROPEOS" I ESTAN A FAVOR DE TOT LO QUE SIGUI PROMOCIONAR EL CATALÀ?OI?

#8 Ciudadano X, Barçalona Qatar Foundation, 23/06/2014 - 14:33

Me parece perfecto que cante en catalán, ni siquiera debería ser noticia, debería ser algo natural. Un cero para quien ha redactado la noticia, el primer país donde actuó fue España.

#8.1 Manelic, Terra Baixa, 24/06/2014 - 03:23

Si fos per vosaltres, amb l'excusa de la naturalitat (que vosaltres no apliqueu ni tan sols per admetre que va actuar a Catalunya) no se'n parlaria mai del català. Natural però ben amagat.

#7 Juan, bcn, 23/06/2014 - 12:01

Por favor alguien puede creer que esta momia musical lo hace por sentimentalismo o amor al catal?

#7.1 htg, Barcelona, 24/06/2014 - 12:08

Momia musical? Este señor es historia, ha hecho historia y su legado es y será recordado siempre. Tu eres una mierda mediocre que pasarás por esta vida siendo recordado por cuatro mierdas más. Aprende a respetar y estudia, que tienes mucho que aprender, ignorante.

#6 lola, bcn, 23/06/2014 - 11:07

nada nada. Es lo que tiene internacionalizar el "Pruces". Todo el mundo quiere una subvención. Hasta mi querido Charles. Es que...

#6.1 Marti Valls, Sant Cugat del Vallès, 23/06/2014 - 11:41

Es que no sabeu que Charles Aznavour parla en català? Sabeu que va neixer al Rosseló? Els comentaris que volen ridiculitzar-lo demostren ignorància.

#6.2 MM, Gironés, 23/06/2014 - 18:24

Deixa-la Marti, está enamorada i a casa seva no ho saben.

#5 Pablito, Barcelona, 23/06/2014 - 10:38

Muy bien por Aznavour cantando en Catalán. Posturas como la de Lluis Llach o Marina Rossell no dejan de ser fascistorras aislándose de un público que les aceptaría en el idioma que ellos pudieran entender. Difundirían su música a más público sin ofender al Catalán o Mallorquin por eso.

#5.1 Benet, Barcelona, 23/06/2014 - 11:31

Tota la raó Pablito, Lluis Llach i Marina Rossell estan fets uns feixistes per cantar només en la seva llengua.

Igual que José Luís Perales, Javier Krahe, Georges Brassens, Ella Fitzgerald, Billie Holiday, Nina Simone, Paolo Conte, Lucio Dalla?

El món de la música és molt feixista...

#5.2 Benet, Barcelona, 23/06/2014 - 11:35

I per cert, precisament Marina Rossell té quatre discos cantats només en castellà.

Apa, que tinguis més sort un altre dia quan triïs exemples.

#5.3 Manelic, Terra Baixa, 24/06/2014 - 03:41

Algú s'hi juga el "parné" a que el cosmopolita Pablito (que em temo que el pobre ni tan sols distingeix a Marina Rossell de Mar Bonet) és un estricte monolingüe en castelllà, murcià i extremeny?