Publicitat
Cultura · 7 de Febrer de 2013. 15:01h.

Coixet: "alguna cosa fa pudor de podrit en aquest país"

La directora de cinema defensa "la llibertat" de Candela Peña per parlar en castellà

Coixet: "alguna cosa fa pudor de podrit en aquest país"

Coixet, amb Penélope Cruz, en una imatge d'arxiu

La directora de cinema Isabel Coixet, en una entrevista a La Vanguardia, alerta que "si continuem així, la realitat superarà els meus pitjors malsons. Només cal adonar-se del marasme en què estem ficats". En aquest sentit ho compara a "Gotham City, envoltat de boira, esperant Batman. És el nostre país".

La cineasta considera que "necessitem que el país canviï de dalt a baix, perquè en aquest país hi ha alguna cosa que fa pudor de podrit". Preguntada sobre a quin país es refereix, la cineasta contesta que "d'Espanya, de Catalunya".

Coixet, que presenta la seva darrera pel·lícula 'Ayer no termina nunca', també defensa l'actriu Candela Peña de les crítiques rebudes per parlar en castellà durant la gala dels premis Gaudi. "El premi era seu i podia agrair el premi en la llengua que volgués", apunta.

"És evident. Això forma part de la llibertat de cadascú. Em cansa, tant, parlar de coses evidents! És esgotador. Un signe més dels temps", lamenta.

Publicitat
Publicitat

73 Comentaris

Publicitat
#42 Andreu, Tarrega, 09/02/2013 - 15:54

La tal Candela pot parlar com li surti de la... Si donen premi es q es bona. Ja esta be q reivindiqui pero la llengua no crec sigui el millor vehicle. Espero q als Gaudi parli en catala encara q es tornara a equivocar. Cap llengua es un ideal.

#41 ciutadà ppcc, Barcelona, 08/02/2013 - 15:19

Qui és Candela Peña?

#41.1 Walzer, BCN, 08/02/2013 - 17:25

Una actriu catalana que ha treballat amb els millors directors de cinema. Això sí: no és catalanista, així que ja li podem negar el pa i la sal, ja la podem expulsar del nostre paradís. Podem insultar-la i lapidar-la. A gairebé ningú no li semblarà malament

#41.3 gironí, GIRONA, 08/02/2013 - 23:12

Català/ana és qui sap parlar i llegir la llengua catalana i estima Catalunya.
Qui no sap parlar català no és català.

#41.4 amoscaciques, Girona, 09/02/2013 - 10:50

Ciutadà PPCC...i qui ets tu?
Gironí, veig que tu reparteixes identitat catalana segons roten els teus testicles,cert? Primer, per ser català s ha de saber parlar i llegir en català...o sigui,ni cécs,ni muts,ni avis q no van poder anar a escola poden ser-ho...i ja no diem els de parla castellana...

#41.5 ciutadà ppcc, Barcelona, 17/02/2013 - 09:48

Amb els millor directors de cinema? Sí? Directors de cinema d'on? El món és ample. No haver vist el trebal d'aquesta senyora, no conèixer-la i no conèixer els directors (millors) que l'han dirigida no lleva haver vist moltes pel·lícules, obres, actrius, actors i treballs de directors de 1a línia

#40 BEJOTA, BCN, 08/02/2013 - 14:51

LES LLEGÜES ,HAN DE QUEDAR AL MARGE DE LA POLÍTICA O LA MÉS PETITA SURTIRÁ PERJUDICADA.

#39 maginet, tarragona, 08/02/2013 - 14:17

No us hi escarrasseu gaire. Amb aquesta gent no hi ha res a pelar. Són, encara que ho neguin, espanyolistes espanyolarros, el pitjor nacionalisme que existeix des de que el món és món. Qualsevol cosa que diguem o fem ho interpreten en clau espanyolarra, i això comporta que parlin així. Fan pena...

#39.1 Walzer, BCN, 08/02/2013 - 17:22

Totament d'acord amb Maginet. I si on posa espanyolistesi espanyolarros posés catalanistes o catalonarros també estaria d'acord, perquè els nacionalistes fanàtics, talibans i intolerants es troben a tot arreu. Els nacionalismes són així

#39.2 don Pelayo, Barcelona, 09/02/2013 - 10:54

A mi, gente como el Maginet antes me daban pena...ahora hacen que me parta el culo de risa.
Te crees que por decir esas barbaridades te hacen menos español? Jajaja

#38 ramon, barcelona-c, 08/02/2013 - 12:11

El que diu la Coixet no em mereix capa consideració ,encara que sigui catalana, l'admiració que te per en Garzón un gallet d'indi ,péssim instructor de causes i poc demócrata , recordeu el tema dels independentistes al 1992 , que vol dir ideología sectaria la desqualifica.