Publicitat
Cultura · 3 de Maig de 2013. 10:16h.

"El català és una llengua preciosa"

L'actriu madrilenya Clara Lago reivindica que "l'he après encara que ningú no m'hi ha obligat"

"El català és una llengua preciosa"

Lago, en una escena de 'Tengo gans de ti'

L'actriu madrilenya Clara Lago, ídol del públic adolescent per pel·lícules com 'Tengo ganas de tí', estrena obra de teatre, Shopping&Fucking, al Tarantana. L'obra és bilingüe, i en aquest sentit, Lago explica en una entrevista a El Periódico que "faig tres escenes en català".

"Visc a Barcelona des de l'estiu i ja l'entenc molt bé i el parlo una mica, encara que ningú no m'ha obligat a fer-ho. L'obra reflecteix una realitat bonica: el bilingüisme. El català és una llengua preciosa i el vaig voler aprendre. El meu avi matern era català", assenyala.

Lago considera que "el més impactant és el cas dels ni-ni. Però no tant pels diners, sinó per la qüestió interna, quan un no fa res. Tu pots anar a viatjar o fer cursos de cuina perquè t’apassiona i això em sembla genial, i fins i tot més encertat que estudiar una carrera perquè t’ho diuen els pares. Però no tenir inquietuds, ambicions, somnis, és el més preocupant".

Publicitat
Publicitat

71 Comentaris

Publicitat
#29 Cazorla, BCN, 04/05/2013 - 14:51

No pierdas el tiempo en bobaducas y aprende bien el español, que aún no lo dominas.

#28 Gionde, Brasil, 04/05/2013 - 14:51

El catalán es el idioma del futuro, mucho más importante que el bable o que el extremeño.

#27 artur, mas-turbador, 04/05/2013 - 13:46

... sem le ve bien el cerebro a la altura de los biceps del Casas

#26 Kropotkin - Que paletos los catalanistas, Vic, 04/05/2013 - 10:54

Estoy harto de catalanismo y de sus multiples choriceos. Basta ya,

#26.1 Kropotkin - Que paletos los catalanistas, Vic, 05/05/2013 - 01:20

por lo tanto os aconsejo que sintonizeis Intereconomia la cadena ultraderechista nostalgica del franquismo en la que siempre encontrareis a algun progresista de C's para instruiros en las artes del no nacionalismo....juas, juas.

#25 Protágoras, BCN, 04/05/2013 - 09:05

El catálán el castellano y el quechua son lenguas preciosas, porque ninguna lengua, es menos digna que otra. El problema es cuando las lenguas se imponen a la fuerza con "inmersiones lingüísticas" como sucedía antes con el castellano y sucede ahora con el catalán.

#25.2 Pau Casals, Girona, 04/05/2013 - 09:51

Sucede ahora con el catalán ? S'obliga al coneixement del català fora del seu àmbit territorial ? Es obligatori a Madrid i han prohibit el castellà a la Meseta ?

#25.3 Moles, Les Ardenes, 05/05/2013 - 14:24

ets un "bobo"? o simplement fas bullir l'olla? he he

#25.4 Joaquín M. Pinares, Barcelona, 06/05/2013 - 02:52

Todo niño tiene derecho a ser educado en su lengua materna.