Publicitat
Cultura · 27 de Novembre de 2013. 16:22h.

El compositor Josep Soler rebutja un guardó de Wert

El músic diu que no pot acceptar la medalla "ni com a pedagog ni com a compositor ni com a català ni com a artista"

El compositor Josep Soler rebutja un guardó de Wert

Wert, en una foto d'arxiu

El compositor Josep Soler ha renunciat a la medalla d'or al mèrit de les Belles Arts per la seva oposició a la política educativa del ministre de Cultura, José Ignacio Wert. El músic vilafranquí havia de rebre la distinció el proper mes de desembre.

Soler ha enviat un burofax al ministeri de Cultura on formalitza la seva renúncia. "Una medalla que es doni a petició d’aquest Govern jo no la puc acceptar de cap manera ni com a pedagog ni com a compositor ni com a català ni com a artista", ha assenyalat a Catalunya Informació.

El director honorífic del Conservatori Professional de Música de Badalona, que va rebre el Premi Nacional de Música al 2001, ha reblat que "aquest senyor, el Govern, es dediquen a fer tot el mal que poden a l’ensenyament".

Josep Soler (Vilafranca del Penedès, 1935) és autor de 16 òperes i 7 simfonies. Va ser deixeble de Maurice Ravel i Anton Webern. És membre de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, i entre les distincions que ha rebut destaquen els premis de l'Òpera de Montecarlo, al 1964, i el Premi Ciutat de Barcelona, que va obtenir els anys 1962 i 1978.

Publicitat
Publicitat

55 Comentaris

Publicitat
#40 Jordi, Barcelona, 29/11/2013 - 17:28

Que n'aprenguin certs futbolistes del Barçá... es pot renunciar a la seleccio espanyola, parlo d'ells perquè són privilegiats ecónomicos. Ahhh i sóc molt i molt culé, pero primer catalá

#38 Tim, Bcn, 28/11/2013 - 15:47

En 1962 recibió un premio.... franquista. Bien, ahí sí que demostró coraje. Bravo.

#38.1 Mucho despistado, Barcelona, 29/11/2013 - 15:30

Así que el Premio Ciudad de Barcelona que se concedía a una obra, presentada de forma anónima, ¿lo elegían miembros del gobierno franquista? no sabía que supieran leer música! de hecho no sabía que supieran leer. Gracias por la información.

#37 Calígula, Girona, 28/11/2013 - 12:41

Quién es Josep Soler?
Bien palker de borregolandia, cuantos mas votos negativos pongan quiere decir que tenemos razón. Ladran luego cabalgamos!!

#37.1 Josep, Perpinyà, 28/11/2013 - 22:49

Hola Calígula: no saber qui es Josep Soler no és cap problema. El problema és quan els que viviu de referències televisives i altres meravelles us penseu que esteu fent "cultura". Pobres de nosaltres...

#36 El oculista, BCN, 28/11/2013 - 12:39

Hay q respetar la decisión, pero no apropiársela. ¿De dónde sacan los indepes q renuncia al premio x indepe? Este señor ya tiene premios nacionales q no ha rechazado, y lo q denuncia es el trato político del gobierno actual a la cultura. Si alguien quiere ver otra cosa, q se gradue las gafas

#36.1 Antoni, Barcelona, 28/11/2013 - 14:15

Soy independentista pero cada cosa en su lugar, al cesar lo que es del cesar y al pueblo lo que es del pueblo.

Yo tambien creo entender que lo hace en protesta a la politica del PP en cuanto a cultura y educacion.

#36.2 jo, SALT, 28/11/2013 - 15:50

Diu: ni com a català. Si no saps traduir, busqueu al google.
(posat les ulleres)

#36.3 FRANCESC, Barcelona, 28/11/2013 - 16:43

Josep Soler ha rebutjat aquesta distinció perquè seria acceptar l'autoritat del Govern espanyol i perquè aquest govern presidit per Mariano Rajoy no l'interessa en absolut ni la cultura ni l'educació.

#35 carme425, BCN, 28/11/2013 - 11:29

Senyor: si tots fossim com vostè ja seríem independents. El FELICITO: