Cultura · 13 de Setembre de 2022. 12:04h.

El Govern considera “una grandíssima notícia per a Catalunya” l'elecció d’Alcarràs per als Oscars

Patrícia Plaja: “és una joia del cinema català”

El Govern considera “una grandíssima notícia per a Catalunya” l'elecció d’Alcarràs per als Oscars

La portaveu del Govern, Patrícia Plaja, considera “una grandíssima notícia per a Catalunya” la selecció d’Alcarràs per als Oscars. “És una joia del cinema català”, ha dit.

La pel·lícula Alcarràs, de Carla Simón, representarà Espanya a la categoria de millor film internacional dels Oscar, després d'imposar-se a Cinco lobitos i As bestas, segons ha comunicat l’Acadèmia del Cinema Espanyol.

Alcarràs", que ja va rebre el màxim guardó de la Berlinale, té la possibilitat de competir pel màxim guardó cinematogràfic a la cerimònia que se celebrarà a Los Angeles el pròxim 12 de març.

Abans, "Alcarràs" haurà de passar la preselecció dels acadèmics de Hollywood, que a finals de gener dictaminaran quines són les cinc cintes candidates a l'Oscar a la pel·lícula internacional.

Es converteix així en la segona pel·lícula rodada en català que arriba a Hollywood, després que "Pa negre", d'Agustí Villaronga, va ser la triada per l'Acadèmia espanyola fa deu anys.

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#12 Un peruano, San Pedro de Chiquilinga, 14/09/2022 - 11:30

- Bona tarda, vostè té la pel·lícula "Alcarràs"??
- Però escolti, si això és un femer!!!!
- Ah val. però és que m'havien dit que la pel·lícula era un cagarro.

#11 pepe, Andorra, 14/09/2022 - 11:10

Pero en la pelicula esta salen los q de verdad recogen la fruta? Es decir, los chicos q vienen de Senegal o Mali, ¿Salen en la pelicula esta q hemos pagado todos? ¿Se ve en la pelicula lo mal q el gobierno se lo esta haciendo pasar a los agricultores con su brutal incremento de gastos para favorecer a no se sabe quien con su eliminacion?

#11.1 Decebut, bcn (tbn), 14/09/2022 - 18:57

No dejes que la realidad arruine la maravillosa "Història de Catalunya"

#10 Josey Wales, Roda de Ter, 14/09/2022 - 10:11

No és ni pel.licula ni documental. No hi ha emoció i sobren 40 minuts. El prota es passa tota la peli cagansa amb tot. Vaig anar al cinema amb sis persones més i varem sortir demanant l´hora.

#10.1 pepe, Andorra, 14/09/2022 - 11:11

Si, eso de q se te orinen encima y digan q llueve, es lo normal en el señor feudal, ahora les llaman politicos.

#9 veritats com a punys, Girona, 14/09/2022 - 10:02

La vostra catalanofòbia no té límit

#9.2 Un peruano, San Pedro de Chiquilinga, 14/09/2022 - 12:18

- Bona tarda, vostè té la pel·lícula "Alcarràs"??
- Però escolti, si això és un xurreria!!!!
- Ah val. però és que m'havien dit que la pel·lícula era un bunyol.

#9.3 veritats com a punys, Girona, 14/09/2022 - 13:42

En el teu cas seria un alfajor

#9.4 Un peruano, San Pedro de Chiquilinga, 14/09/2022 - 19:13

Les coques d'alfajor ( en castellà: tortas) se les va emportar l'altre dia la teva amiga "periodista" al Fossar.hehehehe

#8 Un peruano, San Pedro de Chiquilinga, 13/09/2022 - 18:12

- Buenas tardes, tiene usted la película "Alcarràs"
- Pero oiga, si esto es una churrería !!!!
- Ah vale. pero es que me habían dicho que la película era un pestiño.