Publicitat
Cultura · 16 de Desembre de 2021. 10:12h.

El Primavera Sound perilla

"Algú de dins de l’Ajuntament es va enfadar perquè vam estar amb Colau"

El Primavera Sound perilla

El director del Primavera Sound, Gabi Ruiz, ha advertit en una entrevista a La Vanguardia que el festival podria abandonar la ciutat per a marxar a Madrid per discrepàncies amb l'Ajuntament de Barcelona, que encara no ha autoritzat l'edició del 2023.

Ruiz ha explicat que "ens han dit que no volen aquest model, i ara nosaltres busquem una altra ciutat per fer-lo". En aquest sentit, ha manifestat que "nosaltres ja hem obert oficina a Madrid; jo, personalment, me n’hi aniré a viure, i tiraré endavant l’oficina perquè ara hi ha moltes més oportunitats allà no només a escala musical, sinó també audiovisual".

"Perquè aquí ho hem anat perdent tot, tota la indústria de la música, del cinema i al final hem de viure. No perquè a Barcelona no hi hagi gent que vulgui tirar del carro, sinó perquè en aquesta ciutat ara mateix tot és un problema", lamenta.

Gabi Ruiz detalla que el desacord amb l'Ajuntament es va produir en la presentació del festival de 2022: "algú de dins de l’Ajuntament es va enfadar perquè vam estar amb ella i no amb una altra persona de l’Ajuntament, i llavors es va ensorrar tot. I després veus que, si ella ve, el que no ve es barallarà amb nosaltres".

El director del Primavera Sound reclama una resposta a l'Ajuntament "abans de final d'any", però lamenta que "la resposta d'ells ara mateix és no". "Ens van prometre una reunió la setmana passada per renovar el contracte, per poder treballar a tres o quatre anys i no va servir per a res perquè el regidor no hi va ser. Ara mateix estem sense contracte, i no tenir-lo ens està ofegant perquè no podem contractar grups, ni assegurances, ni tenir patrocinadors, perquè aquests també volen contractes d'aquesta durada… sincerament, ens estan portant a la ruïna perquè no podem treballar", assenyala.

Finalment, diu que "no crec que hi hagi Primavera al 2023", però afegeix que "també hem de veure ara si trobem espai en altres llocs, a Espanya o fins i tot a Europa, amb aquest model de dos caps de setmana". "Altres ciutats ja s'hi han interessat, i ens estan trucant sense parar. Però jo soc de Barcelona, i no vull que em facin fora de la meva ciutat", conclou.

Publicitat
Publicitat

27 Comentaris

Publicitat
#17 Tabarnés puro, Barcino, 16/12/2021 - 17:26

No os preocupéis, siempre podremos montar unos concursos de calçots y un aplec del cargol y el universo caerá extasiado a nuestros pies.
Ni un pas enrere!

#16 Nyordu de Tractòrieeee, Osoneee, 16/12/2021 - 15:33

Doncs bon vent i barqueeeeee noveeeeeeee!!!!
Fatxxxxxxxxxeeeeeesssss!!!!!

#16.1 Barretina a rosca, Black hole, 16/12/2021 - 17:15

Alargas mucho las es, ¿no será que estas en fase de metamorfosis a borrego?.

#15 Barnatrista, Barcelona, 16/12/2021 - 14:45

Sempre ens quedaran les sardanes, caramelles tan "nostrades", com Barcelona no es desempellegui del lastre comuna/indepe, la cap a caida d'aquesta ciutat serà irreversible, y no supongamos que hablamos de Madrid, sinó d'altres que també aviat ens superaran

#14 Marcial Heredia, el circo de la tele, 16/12/2021 - 13:02

Que se vaya a Madrid, nosotros montaremos un Invernalia Sound a la catalana para la muchachada de las terres de la cataluña buidada. Lluis Llach, els Pets, Josmar, todo muy superfort, con el colofón final del Mocho a la guitarra, llegado expreso de Bruselas, y la Rahola a las paellas reinterpretando a MaCartni. Se espera a la guardia civil.

#12 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 16/12/2021 - 12:42

Si éste es el modelo de gestión de la cultura en éste país, apaga y vámonos... el Primavera Sound es básicamente la mayor basura en éste sentido que podréis encontrar... dejaros de aprovechar cualquier excusa para meterle a la colau y los indepes e informaos un poco de las formas de proceder de ésta mafia...

#12.1 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 16/12/2021 - 16:05

Ya que está Ud. enterado de sus trapis no nos deje con la duda y cuéntenos sobre "ésta [sic] mafia" tan perniciosa. Una vez todos conozcamos lo que hay detrás podremos, por una vez, defender algo de la, digamos, heterodoxa gestión colauita (troglodita y manflorita) de la Ciudad Condal. Está feo lanzar la piedra y ocultar la mano, ¿no cree?

#12.2 A.Bcn, Barcelona, 16/12/2021 - 16:08

Te explico yo como procede la mafia catalufoComuna: como el entramado RouresTatxoSoler no saca tajada no interesa. Adiós.

#12.3 Barretina a rosca, Black hole, 16/12/2021 - 21:57

#12:

No sé absolutamente nada de estos festivales, cuéntanos qué pasa (lo digo totalmente en serio).

En modo ironía:
¡Me temo lo peor! ¿No será una pelea entre mafias, la mafia del Primavera Sound contra la mafia del 3% ?.
¡En ascuas estoy!

#12.4 Soloesmiopinion, Tabarnia, 17/12/2021 - 07:19

Como buen indepe y/o podemita, se lanza la acusación al disidente sin ningún tipo de argumento para ver si alguien de la parròquia se lo traga. Nada nuevo.

#12.5 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 17/12/2021 - 09:11

#12.3


No puedo resumir mi experiencia personal en 300 caracteres. Si te apetece (y nos dejamos de si el redactor es de tal o cual ideología), te invito a leerte ésta serie de artículos
https://www.elconfidencial.c om/cultura/2016-06-01/primaver a-sound-el-cortijo-del-indie-p arte-i-the-pulgoso-years_12093 68/

#12.6 pasaba por aqui, Santa Coloma de Gramenet, 17/12/2021 - 09:17

Al resto. Dejáos de historias de indepes, 3% y chorradas. Ésto no es sólo el Primavera Sound, es ese modelo de festival y de gestión de la cultura (en éste caso, la música) en el que lo que menos importa es la música.

#12.7 Barretina a rosca, Black hole, 17/12/2021 - 12:32

#12.5:

No me ha impresionado, tengo cierta culturilla de música afroamericana, empezando por los Honky Tonk de los gangsters, pasando por los Race Records, discográficas, promotores y acabando por músicos idolatrados como D. Ellington y Miles Davis que funcionaban como mafiosos.

La música, su dinero fácil y abundante siempre atrae estas cosas.

#12.8 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 17/12/2021 - 13:11

Gracias por el enlace. Leídas las tres partes, esto es lo que saco en claro. (b) El Sr Ruiz es un pobre hombre y un gañán tóxico; (b) El Sr Cruz, que firma la serie, escribe muy de parte y sesgadamente (lo usual en la literatura musical) y (c) El Sr Cruz no cuenta nada que anormal en cualquier modelo de negocio artístico (música, pintura…).

#12.9 Montse, Barcelona, 17/12/2021 - 13:55

Gracias por el enlace al reportaje de El Confidencial. Es una lástima que tomen la música como un gran negocio que lo de menos es la ética. Y el fundador de Primavera Sound, Gabi Ruiz, actuando como si fuera un personaje por encima del bien y mal. Su fobia a determinados periodistas y blogueros es digno de tramiento psiquiátrico, según lo leído.

#12.10 Uno que os lee, Al sur de Waterloo, 17/12/2021 - 17:02

#12.9

Siendo probablemente cierto todo o casi todo lo que cuenta el Sr Cruz, convendría conocer la versión que la otra parte da de los hechos, porque la crónica no podría estar más sesgada (se detecta desde la línea uno) y convendría saber si el clan que el plumilla apoya tiene los mismos esqueletos en el armario, si no más, que el Sr Ruiz.