Publicitat
Cultura · 20 d'Octubre de 2011. 12:17h.

Empar Moliner critica Gerard Quintana

"Transmetre el castellà als fills és normal. El que no és normal és transmetre'ls el català"

Empar Moliner critica Gerard Quintana

Captura de l'article de Moliner

L'escriptora Empar Moliner, en un article a l'Ara, considera "saludable" que a Catalunya tothom parli la llengua que vulgui. Tot i això, admet que "el que sí que em resulta curiós és la frase d'en Quintana per explicar la disglòssia. 'La meva llengua és el català, però no sóc un talibà i no penso imposar-la a la gent que m'estimo'".

"O sigui: si ell volgués parlar en català amb la gent que estima l'estaria "imposant". I seria un talibà. Però ¿és una talibana la seva companya, que sí que parla la seva llengua amb els nens? Naturalment que no", escriu.

"Perquè transmetre la llengua castellana als fills és un acte normal i natural com respirar. El que no és un acte normal i natural com respirar és transmetre'ls la llengua catalana", ironitza.

"Les paraules del cantant són molt reveladores alhora que molt respectables. Em fan pensar -en un altre sentit- en un portaveu de la plataforma Basta Ya que va dir en una roda de premsa que no parlaria mai el basc perquè era la llengua dels etarres. I ho deia en espanyol, que, si ens posem així, va ser la de Franco", conclou.

Publicitat
Publicitat

51 Comentaris

Publicitat
#22 Josep, Barcelona, 21/10/2011 - 03:29

el problema és que en Gerard, si escolteu bé l´entrevista, també diu que els parla als nens en català i que en qualsevol moment podia ser el contrari, ell parlant en català als nens. Aquesta part l´estan ignorant tots.

#21 Emparanoiada, bcn, 20/10/2011 - 21:55

¿Y qué tiene Empar contra el acento catalán?

#21.1 Noemí, Maresme, 20/10/2011 - 22:45

La paranoia no t'ha deixat entendre l'article.

#21.2 Agustí, Tarragona, 20/10/2011 - 23:10

El fanatisme no t'ha deixat entendre la ironia.

#21.3 Emparanoiada, bcn, 21/10/2011 - 10:35

¿Dónde está la ironia en que un catalán hable castellano con acento catalán? ¿Acaso un catalán de forma natural habla castellano de otra forma? ¿Tal vez con acento gallego? ¿Un escocés habla inglés con acento de Londres? En fin: Ahí Empar se ha delatado como una persona racista e intolerante

#21.4 Agustí, bcn, 21/10/2011 - 11:08

Emparanoiada, el comentario sobre la ironía iba dirigido a Noemí.

#20 julia, sitges, 20/10/2011 - 21:50

Quien es esta Sra? de que pesebre a salido ? seguro que le gustaría ver a los castellano-hablantes vestidos con "pijama de rayas " y una estrella en la solapa . Que pena de país .

#19 Willy, Mataró, 20/10/2011 - 20:10

Tot i això, estaria bé que li ensenyès també a parlar català i, segurament, ho fa. Com sou els independentistes que com cap de vosaltres s'allunyi dels vostres dogmatismes i la vostra secta sou els primers en linxar-lo. Done vergonya...

#19.1 Wally, Vilafranca, 20/10/2011 - 21:10

Pot parlar com vulgui, però desprès que no parli d'independencia; ja que això és hipocresia!

#19.2 amadeus, Barcelona, 20/10/2011 - 22:48

Seguramente que más de un catalán castellanoparlante es partidario de la independencia. Por otro lado, en una hipotética Cataluñya independiente, también se hablaría castellano, a no ser que se impusiera un fascismo excluyente que acabara con la mitad de la población en campos de concentración.

#19.3 pep, manresa, 21/10/2011 - 00:02

Quan Catalunya sigui independent també s'hi parlarà castellà, com àrab, amazig, xinès o romanès, però és que llavors serà un país normal, amb el català reconegut com a la nostra llengua pròpia i sense perill de desaparèixer com ara
Ara no es pot entendre que un català que es diu indep..

#19.4 Joan, Baix Llobregat, 21/10/2011 - 11:10

No, pep, no s'hi parlarà castellà com àrab, xinès o amazig (com us agrada als nacionalistes això de comparar el castellà amb l'amazig. No sé què faríeu sense l'amazig. Sense l'amazig no tindríeu discurs. I ni tan sols sabeu què és l'amazig). S'hi parlarà molt més. Com ara.

#19.5 Gerard, Barna, 21/10/2011 - 21:27

Estic amb l'Amadeus. Aviat caldrà afrontar aquest tema. Crec indiscutible que el català ha de ser la llengua pròpia d'una Catalunya independent, però caldrà establir també un paper pel castellà. AIxò és el que caldrà assumir i aquest affair del QUintana ha posat de relleu que encara falta.

#18 Willy, Mataró, 20/10/2011 - 20:08

Aquesta senyora sap el que significa "llengua materna"? La llengua materna (de la mare) dels nens és el castellà, viuen a una zona castellanoparlant (per molt que molts de vosaltres denomineu Païssos Catalans també Eivissa) i, per tant, al pare li és més fácil continuar amb el castellà.

#18.1 Joan, Barcelona, 20/10/2011 - 20:36

Em sembla que vas una mica perdut, xato, perquè el que critica la sra. Empar és que el Quintana consideri que parlar català als seus fills o a la seva dona és imposar-lo, mentre que la dona parla castellà però a ningú si li acudeix dir que l'està imposant.

#18.2 Bernat, Sant Jordi de ses Salines, Eivissa, 20/10/2011 - 20:53

Sóc nascut a Sant Jordi de ses Salines i hi visc. He parlat català tota la vida, hi parl amb els meus pares, amb la meua companya i amb les meues filles, i amb la majoria dels meus amics, coneguts i saludats. No accept que ningú de Mataró vagi dient que a Eivissa no es parla català.

#18.3 pep, manresa, 20/10/2011 - 21:52

EIVISSA, petit bocí
de la terra catalana,
que arrencà la tramuntana
i enmig de la mar florí

Isidor Marí