Publicitat

Mal rotllo als Goya amb el ministre de Cultura

L'actor i presentador de la Gala dels Goya 2015, Dani Rovira, ha dedicat les seves primeres paraules al ministre de Cultura, José Ignacio Wert, a qui li ha demanat si el podia "tutejar". Dirigint-se a ell com a "Nacho", Rovira li ha dit: "Queda't després al còctel que està tot pagat i enamora't de nosaltres".

El protagonista de Ocho apellidos vascos ha manifestat que "altres anys l'Estat ajudava al cinema. Aquest ha estat l'any en què el cinema ha estat ajudant els orcs de l'Estat". "Perdó, a les arques. Bé, a les dues coses", ha afegit.

Dani Rovira ha elogiat "l'any magnífic" del cinema espanyol, que ha tingut 20 milions d'espectadors i ha recaudat 130 milions d'euros. El presentador de la gala ha aparegut a l'escenari acompanyat d'un grup d'actors cantant 'Resistiré', cançó popularitzada en castellà pel Dúo Dinámico.

El president de l'Acadèmia del Cinema Espanyol, Enrique González Macho, ha començat el seu discurs fent "una única reivindicació" al ministre de Cultura: "Ja és hora que ens abaixin l'IVA".

Finalment, el director Pedro Almodóvar, ha iniciat el lliurament del Goya d'honor a Antonio Namderas diciedo: "amics del cinema espanyol ... Senyor Wert no està entre ells".

Dani Rovira
Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#5 El mico de l'anís, Badalona, 09/02/2015 - 02:31

Posats a apujar l'IVA, jo m'estimo més que encareixin el del cinema i el teatre que el dels productes de primera necessitat.

#3 egarense, Terrassa, 08/02/2015 - 16:51

La prueba de que ladran por ladrar y con el piloto automatico puesto estos pijo progres, es que en 40 años a pesar de los "recortes,IVA" y todo lo que quieran decir ,se han dado los mejores números del cine español , igual si se dedican ha hacer buenas películas y no bodrios ,la cosa na mejor

#3.1 hector, bcn, 09/02/2015 - 11:40

Igual esos numeros vienen de buenas peliculas no cres? Con la pirateria existente con un cuesco de pelicula no recaudarian.

#3.2 egarense, Terrassa, 09/02/2015 - 15:16

A eso me refiero Hector, se han hecho mejores películas, el capo de la academia ponia de ejemplo la politíca de EEUU con su cine , pero por que no pone de ejemplo la sanidad Española y la americana, igual es gracias al IVA y los impuestos ¿Digo yo?
Prefiero sanidad gratis a cine subvencionado

#2 Hodor Junqueras, Pijoprogrelandia, 08/02/2015 - 01:00

Como cada año llega la orgia de los pijoprogres.

Esos que a los que les encanta posturear y alardear de lo muy de izquierdas que son para acto seguido comentar que el traje que llevan se lo ha hecho Armani exclusivamente para ellos.

#2.1 hector, bcn, 08/02/2015 - 12:02

Para que alguien sea de izquierdas no es necesario ser pobre, igual que no hay que ser rico para ser de derechas, si no el PP nunca gobernaria.

#2.2 zina, vic, 08/02/2015 - 12:42

Y bien que callan la cantidad de cientos de millones que nos ha costado a los contribuyentes el cine español .

¿Ya no recordamos la época que se buscaba la subvención se estrenara o no la película?

La pena , una vez mas , es que pagan justos por pecadores .

#2.3 Hector, bcn, 08/02/2015 - 18:21

Zina, lo mas interesante del cine es hacer buen cine para vender a otros paises, traiendo asi dinero de otros paises a españa, lo que beneficia a españa con un dinero inicial que se ha invertido en españa, siendo el resultado mas dinero para españa. Criticar inversiones que traen dinero...

#1 Luis Rey , Bilbao , 07/02/2015 - 23:26

¿Por qué bajar el IVA del cine si tiene el IVA general? ¿y los demás sectores que se jodan? Lobbistas que miran por lo suyo.

#1.1 Hector, bcn, 08/02/2015 - 12:03

Es un entre altres que haurien de abaixar. Evidentment es una gala de cine, parken del que afecta al cine.