Publicitat
Cultura · 11 de Gener de 2014. 17:55h.

Joaquín Sabina critica l'"empobriment intel·lectual" d'ERC

Recorda "les catàstrofes, sang i misèria que han produït els nacionalismes"

Joaquín Sabina critica l'"empobriment intel·lectual" d'ERC

Joaquin Sabina. (Foto: jsabina.com)

El cantautor Joaquín Sabina ha criticat el "empobriment intel·lectual" d'ERC per reclamar la independència de Catalunya i ha recordat "les catàstrofes, sang i misèria que s'han produït els nacionalismes".

L'artista, en una entrevista a El Mundo, lamenta "veure a ERC ia IU ficades en una baralla vilatana de ser una cosa per ser d'un territori o una altra per ser d'un altre és un empobriment intel·lectual sorprenent".

Sabina, preguntat per si vol que "Espanya sigui un Estat independent" respon que "ni Estat, ni independent. Espanya, eh! Jo creia que l'esquerra era internacionalista i solidària".

Publicitat
Publicitat

101 Comentaris

Publicitat
#65 DaniD, Barcelona (Tabarnia), 14/01/2014 - 00:02

Sabina, "internacionalista y solidario" es un insulto (y de los fuertes) para cualquier nacionalista.

Y aquí en Barcelona, nos levantamos, desayunamos, trabajamos, convivimos, dormimos... con nacionalistas.
Y así seguirá hasta que no se les cruce los cables del todo y acabemos todos como vándalos.

#63 iñigo, bilbao, 12/01/2014 - 18:32

Bien por Sabina. En un momento en el que es complicado tener referentes humanos y humanistas, frente al delirio del colectivismo nacionalista (el peor: el etnicista, el no ciudadanista), reconforta que hay gente como Sabina que habla claro, que dice las cosas como son. Da gusto.

#62 Joan, bcn, 12/01/2014 - 14:26

Certament, el nacionalista espanyol Sabina té raó. El nacionalisme espanyol ha causat moltes catàstrofes, sang i misèria. Cal enumerar-les?

#62.1 El azote de los necios, Barcelona, España, 12/01/2014 - 17:02

¿Las masacres de las compañías catalanas o almogavers en la Grecia bizantina por ejemplo ? , ¿ o el exterminador de indios en Argentina, General Roca de origen catalán?

#62.2 Moles, Les Ardennes, 14/01/2014 - 19:54

no no, que ells no son nacionalistes home, ells son la llum intel·lectual del món occidental.

#61 eleno, Coslada, 12/01/2014 - 13:17

Per sort, l'amic Sabina i la seva immensa cultura ens redimiran de tanta ignorància i pobresa intel·lectual. Espero que ho puguin fer entre whisky i whisky o entre ratlla i ratlla, sense que els excessos no els provoquin més incidències negatives a la seva salut.

#60 BEJOTA, BCN, 12/01/2014 - 13:08

La banca internacional adverteix que la tensió per l'independentisme pot frenar la recuperació econòmica d'Espanya
El pla de Mas, tot i que irrealitzable, pot soscavar la confiança dels mercats i llastrar el creixement econòmic que apunten la majoria dels indicadors

#60.1 Moles, Les Ardennes, 14/01/2014 - 19:57

si es irrealitzable no han de patir oi? Apreneu dels britànics, unionistes cafres.

#60.2 elgrancorso, toronto, 18/02/2014 - 01:10

Dela anglesos a veure desinformat, 1ue no saps que pasa a anglaterra, que saps que si voten si es queden fora de la lliura. Es queden sense els pous de petroli del nord etc.... llegeix una mica abnas de dir bestieses. VOLS EL MATEIX QUE FARAN ELS ANGLESOS AMB ELS ESCOCESOS, XIFLAT,!!!!