Cultura · 2 de Febrer de 2012. 13:39h.

LipDub pel català a la Catalunya-Nord

Conviden a reivindicar "les llengües minoritzades" el proper 31 de març a Perpinyà

LipDub pel català a la Catalunya-Nord

Imatge del cartell

El 31 de març del 2012 "els pobles sota administració francesa es manifestaran a Perpinyà per a reivindicar una llei que garanteixi drets per les llengües minoritzades". "Alsacians, bascos, bretons, corsos, occitans i catalans sortiran al carrer amb un objectiu comú: una llei que garanteixi la vivència i la transmissió de les nostres llengües".

"Nosaltres nord-catalans convoquem la societat a participar a la gravació d’aquest LipDub. Per això fem una crida a totes i tots els catalans i amants de la llengua catalana", afegeixen els organitzadors. La cançó triada és 'Parlem català', una cançó interpretada pel Jordi Barre, "cançó que haurem d’adaptar, que haurem de fer nostra en tots els sentits".

Els organitzadors, que ofereixen diverses maneres per col·laborar amb l'esdeveniment, recorden que "aquesta és una iniciativa popular que compta amb un pressupost inicial de zero euros".

Publicitat
Publicitat

10 Comentaris

Publicitat
#2 Jordi Trencavel, Mollet, 03/02/2012 - 19:53

Si el poc o molt catala que parlan ha de ser com el catala escanyolit i pobre del principat ,no cal que si escarrrasin gaire..

#1 Jean-Marc Pujol, Sant Ciprià, El Rosselló, Catalunya Nord, 02/02/2012 - 16:53

L'altre dia aquí hi havia un espagnol ignorant que em va dir gavatx, càtar, i occità, de manera despectiva. Li vaig dir que sóc i parlo català, i que no entenc l'espagnol. El Principat de Catalunya està dividit entre dos estats, i això s'acabarà. Sóc un dels organitzadors! Gràcies per publicar-ho!

#1.1 Marcus, Tarragona, 02/02/2012 - 17:27

Gabatx o gabatxo és molt usat a Espanya per parlar dels francesos en general, malauradament aquestes paraules despectives encara tomben.
Les dues bandes del Pirineu quedaran unides gràcies al corredor del Mediterrani, de fet, ja poca frontera queda.

#1.2 Nin, Bcn, 02/02/2012 - 18:44

Molts ànims!

#1.4 Xavier, Barcelona, 02/02/2012 - 22:43

Molts ànims i molta força!

#1.5 pepe, andorra, 03/02/2012 - 11:58

Q ingenuo, yo q pensaba q era algo para potenciar el idioma y resulta q es una cuestión política. Ahora van a dejar los franceses de ser franceses para dejar q les mangoneen desde Can Fanga. De momento a ver si conseguís q en el Carrefour de Cannet las cajeras hablen catalán. Q ya seria mucho.

#1.6 julià ANDORRA, ANDORRA LA VELLA, 03/02/2012 - 12:52

Ànims des d'ANDORRA.No feu cas al PEPE: és un mor de gana que viu a l'únic país del món on el català és l'única llengua oficial. Pobret... sense dignitat .Jo mai viuria a un país el qual odiés la seva llengua i cultura. Et veig molt traumatitzat, Només et volem com a mà d'obra barata mindundi!

#1.7 Joan-Marc Pujol, http://www.catalunyanord.cat/, 03/02/2012 - 13:55

#1.7

Us animo a que entreu i divulgueu la nostra pàgina web, la que demostra que la Catalunya Nord és ben viva, que té els mateixos sentiments nacionals que Les Terres de l'Ebre, El Segrià, La Cerdanya, El Priorat, El Barcelonès o El Bages. Gràcies germans de sang i de llengua i cultura! Vencerem!

#1.8 Pedro Maldonado, Viladecans, 03/02/2012 - 14:01

#1.8

Força, coratge i collons! aquests són els nostres desitjos. Catalans "xarnegos" com jo, del Baix Llobregat i d'altres llocs plens de guetos de la immigració. Som molts que, agraits per haver tingut menja i una terra d'acollida, ens sentim catalans fins a la medul·la! Visca Catalunya lliure!!

#1.9 Fran, Llinars, 05/02/2012 - 19:00

Ho sento Jean-Marc, pero t´enganyen com a tants altres, doncs Catalunya no es cap principat, es un ent politic relatiu que podria se moltes coses, menys principat o regne. De fet, l´unic princep que te relacio amb Catalunya es Felip de Borbo com a Princep de Girona. Si a la llengua, no a la politica