Publicitat
Cultura · 23 de Setembre de 2012. 18:05h.

Mor als 43 anys el fundador de Plataforma per la Llengua

Martí Gasull perd la vida en una allau a l'Himàlaia mentre feia alpinisme

Mor als 43 anys el fundador de Plataforma per la Llengua

Martí Gasull, en una foto d'arxiu

El fundador i portaveu de la Plataforma per la Llengua, Martí Gasull, ha mort a l'Himàlaia com a conseqüència d'una allau. Vuit alpinistes més han perdut la vida en l'accident.

Gasull, segons ha confirmat l'entitat al seu web, ha trobat la mort al Manaslu (Nepal), la vuitena muntanya més alta del món amb 8.163 metres.

Des de Plataforma per la Llengua han recordat que Gasull era un "activista per la llengua i la cultura catalana". "Independentista i apassionat de l'alta muntanya, compromès amb la llengua, la cultura catalana, i prou conegut per la seva humanitat i compromís en la lluita pel nostre país", han afegit.

Publicitat
Publicitat

15 Comentaris

Publicitat
#10 Jose Manuel, Madrid, 24/09/2012 - 14:53

Sí por desgracia tienes que palmarla no es mala manera hacerlo en un alud en el Himalaya a 8000 metros. No es que me de envidia pero casi, será una leyenda para sus nietos y eso ya es mucho decir.

#9 RIP, Katmandu, 24/09/2012 - 13:26

Como dicen los medios, ha muerto un español. Qué vida más baldía.

#8 Quim, Cambrils, 24/09/2012 - 10:04

Va ser el meu professor de filosofia a Vic. Una persona senzilla, pencaire i amb un etern somriure als llavis. Et trobarem a faltar, Martí.

#7 C. Flores, Vila de Sants, 24/09/2012 - 01:25

Quan anava a la seu de plataforma per coordinar accions en favor del català o agafar material per a repartir...Me´l trobava sempre a la seva taula treballant i pencant. Sel veia bona persona, descansi en pau. Llàstima que no haguis pogut veure la República Catalana..

#6 Fèlix de Sant Serni de Tavèrnoles, Vic, 23/09/2012 - 21:51

El vaig conèixer i era una excelent persona, des de la meva absoluta disconformitat ideologica amb en Martí, els meus sincers condols a la familia. Visca Catalunya i Visca Espanya.

#6.1 Martha, l'Hospitalet, 23/09/2012 - 22:44

Sí, visca Ecspanya penjada d'una canya...I si lacanya cau..Ecspanya adeu siau!

#6.2 spanish, Madrdi, 24/09/2012 - 01:21

marta estas sembrada 12 dies i encara ningu a proclamat la independencia aneu lents ehhh ? ahhh que espereu a conveniencia jajajjajaja espereu espereu......

#6.3 Asier, BCN, 24/09/2012 - 01:22

Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Persones com tu fan fugir del vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix

#6.4 Asier, bcn, 24/09/2012 - 01:25

#6.

1 Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Persones com tu fan fugir del vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix

#6.5 Asier, BCN, 24/09/2012 - 01:35

#6.1

Molt bé Martha, visca l'independentisme dialogant i elegant. Essers com tu fan tan atractiu el vostre moviment.
Sense conèixer-l de res subscribeixo el comentari d'en Fèlix,

#6.6 Max, Barcelona, 24/09/2012 - 12:36

No crec que sigui massa important si ets proper o no a la seva ideologia, i els "visques" a la festa major del poble, no el dia que dones el condol als seus familiars i amics.