Publicitat
Cultura · 15 de Maig de 2014. 21:16h.

"No tinc aquesta sensació de pàtria"

Manolo García diu que 'El Último de la Fila' es va trencar perquè Quimi Portet estava "incòmode amb el tema lingüístic"

"No tinc aquesta sensació de pàtria"

Manolo Garcia (foto: www.manolo-garcia.com)

El cantant barceloní Manolo García explica que un dels motius que va propiciar la ruptura d''El último de la fila' va ser el fet que Quimi Portet volia cantar en català en lloc d'en castellà, com el grup feia.

"Va ser una ruptura parlada, pactada. Jo entenia que Quimi començava a estar incòmode amb el tema lingüístic. El tema de la llengua per a ell és important, ell és català", apunta en una extensa entrevista a Jotdown on repassa la seva llarga trajectòria musical.

En aquest sentit apunta que "jo sóc dels 'altres catalans': sóc català, evidentment, i amb tot l'orgull, però la meva llengua materna és el castellà. A ell li venia de gust que féssim alguna cançó en català, i jo encantat, vam fer alguna cançó amb Maria del Mar Bonet, en algun vídeo hi ha alguna picada d'ullet meva com la de 'que sóc de Barcelona i em moro de calor', de cara al Quimi, per fer-lo riure una mica i complaure'l", relata.

"A mi m'era indiferent. Jo defenso absolutament que els catalans parlin català, evidentment, i jo puc parlar català, però no tinc aquesta sensació de pàtria, igual que tampoc no la tinc de pàtria espanyola. A mi això dels estats i els governs no m'interessa gens", conclou.

Publicitat
Publicitat

95 Comentaris

Publicitat
#49 ciutadà ppcc, Barcelona, 16/05/2014 - 18:31

Jo sí que tinc aquesta sensació de pàtria. Pàtria clara que em projecta al món des de les arrels que m'aguanten a la terra.

#48 pep, Mataro, 16/05/2014 - 15:46

Un altre no-nacionalista més nacionalista que ningú. Aposto que aquest vota Ciutadans.

#48.1 Lluís Vidal Fabra, Sitges, 16/05/2014 - 16:51

Un altre nacionalista més no-nacionalista que ningú. Aposto que aquest vota ERC o la CUP.

#48.2 Jordi Giralt Fabra, Vilanova i la Geltrú, 16/05/2014 - 17:01

Un altre nacionalista més no-nacionalista que ningú. Aposto que aquest vota ERC,CiU o la CUP.

#48.3 osonenc, vic, 16/05/2014 - 20:01

Nada más lógico que un no-nacionalista vote a un partido no-nacionalista.

#48.4 Fernando, Hospitalet, 16/05/2014 - 22:01

Pep, lo dudo. Un apátrida jamás votaría al PP/Cs, partidos ultracorruptos(los de Cs vienen del PP, no lo olvidemos) y ultranacionalistas españoles.

#48.5 El azote de los necios, Barcelona, España, 17/05/2014 - 02:05

Fernando, tonto del haba, pero si tu no eres ni catalán , ni te esfuerzas en aprenderlo, eres la persona menos indicada para hablar....menudo complejo de inferioridad que tienes.... acuéstate soñando que algún día serás catalán , ja.ja.ja.... a lo mejor serás más listo y guapo, ja,ja, que pena .

#47 Jordi Romaguera, L´Hospitalet de Llobregat, 16/05/2014 - 15:12

Doncs si el Quimi Portet es va integrar i el Garcia no, doncs pitjor per aquest. Cantar en un idioma vol dir que ets d´aquell país?. Per tant els catalans que canten en anglès què són?. Aquest tal Garcia, abans cantava a Els Burros. Potser ara s´entén tot.Però no entengué el Quimi Portet.Evolucioni!

#46 PeyoteBoy, Bcn, 16/05/2014 - 14:31

Crec que el que va passar amb 'El último de la fila' és un exemple perfecte per veure què passarà amb el cas català. Hi ha una part que vol seguir el seu camí perquè l'altra és incapaç d'admetre-la com a tal i la unitat es trenca. Cada una de les parts segueix amb la seva carrera i ben amics.

#46.1 amadeus, Barcelona, 16/05/2014 - 15:04

El problema es como se efectúa la división. En el caso de "el Último de la fila", la cosa ha sido fácil, los dos son catalanes y cada ha seguido su camino. ¿Qué pasará con Cataluña? ¿Como nos dividiremos? ¿Igual que ellos?

#46.2 LLUC, 9N2014, 16/05/2014 - 15:34

Si Amadeus, los inadaptados que no podáis aceptar democráticamente una decisión mayoritaria del pueblo de Catalunya (hablen català, castellano, inglés o mandarín) , cruzaréis el Ebro y tan amigos. Que os vaya bien con Cañetes, Bárcenas, Rosas Díez, realezas Juancarlistas y Felipistas ...

#46.3 amadeus, Barcelona, 16/05/2014 - 17:01

Inadaptados? Te equivocas Lluc, somos catalanes con otra idea distinta a la tuya. El problema serà como realizamos la separación. En Canadá se estableció la ley de Claridad, si una parte decide separarse, se separa, pero si una parte decide quedarse, se queda. Democracia en estado puro.

#45 Gintonik, Ves a Saber, 16/05/2014 - 14:15

Tiro la ganzua y haber quien pica. Pregunta: Cuantos años hace que se "separaron" amistosamente" Manolo y Quimi?. Pero ah!, se trata de negar, poner mala leche y haber quien pica!!! Ala, buen fin de semana, pero no gasteis mucho, que los fondos de reptiles los pagan..... toos los aspañoles!.