Cultura · 15 de Setembre de 2022. 17:20h.

"Sento que se m'exclou de la cultura catalana"

El productor i cantant del Baix Llobregat Alizzz reivindica que representa "una realitat de Catalunya"

"Sento que se m'exclou de la cultura catalana"

Cristian Quirante, conegut com Alizzz, en un moment de l'entrevista

El productor i cantant del Baix Llobregat Cristian Quirante, conegut com Alizzz, guanyador de tres Grammy Llatins com a compositor i productor d'"El madrileño", de C. Tangana; ha denunciat a El matí de Catalunya Ràdio que "sento que se m'exclou de la cultura catalana".

Alizzz, que ha presentat la seva primera cançó en català, "Que pasa nen", tot un himne homenatge al Baix Llobregat i una crítica contra les elits culturals catalanes; ha reivindicat que "formo part de la realitat del país".

El cantant ha exposat que "hi ha molta gent que té un relat que se m'exclou de la cultura catalana" i ha dit que la cançó és "una reivindicació que jo sóc català i la cultura que faig representa una realitat de Catalunya". "Em vull sentir part i vull pertànyer", ha reclamat.

També ha remarcat que "el reconeixement que he tingut a nivell estatal i internacional és tan gran que crec que hi ha una descompensació amb el que tinc a Catalunya" i ha afegit que "em fa una mica de pena que hi hagi gent que no em consideri part de la cultura catalana".

Finalment, Alizzz ha dit que el tema "és una cançó protesta" perquè "per a mi el moll de l'os és que formo part de la cultura catalana". "La resta de la gent del Baix ha de sentir que forma part de la realitat catalana i que la gent que no ho creu vegi que hi ha una reivindicació", ha conclòs.

Publicitat
Publicitat

25 Comentaris

Publicitat
#17 Logicademocratica, Badalona, 19/09/2022 - 14:24

Que es pensa ! A Catalunya, com a España, France, Belgium…..té la seva quota de tontets. No som diferents de ningú !

#17.1 joe, Tarragona, 22/09/2022 - 19:34

Cuota no,jajaja,sois el circo del cotolengo.

#16 sergi, Bcn , 16/09/2022 - 17:00

Si no hace esa lengua en catalán, nunca lo hubieran invitado a la radio lazi.

#15 veritats com a punys, Girona, 16/09/2022 - 09:57

Normal, aspirem a algo una miqueta millor, xato

#15.1 Fed, Barcelona, 16/09/2022 - 11:28

Esto es muy Indepe!!!, estar todo el día pensando en Ítaca y no dar valor a lo que verdaderamente tenemos...y después viene el llorar!!!

#15.2 Nyordu de Tractòrieeeee, Osoneeeee, 16/09/2022 - 11:42

Molt ben dit company!!!!!
Res que s'assemblin a aquesteeeees obreeees universals com les incomparaplaaaas cançons del nostreeee estimat Lluís Llach !!!! :
"Un pooOOOoont de Mar BlaaaaAAaaveeeeEEE... !!!!"
Se'm cauen les llagrimeeeeees d'emoció, cullons... !!!!!
Imparaplaaaaas!!!!

#15.3 Decebut, bcn (tbn), 16/09/2022 - 14:42

Oi que sí, Purri, estimat? Tu sí que ets gran intel.lectual, reietó meu! Què faríem sense les teves agudes aportacions?

#15.4 Barcelonés, los secesionistas odiáis CAT, 16/09/2022 - 15:11

algo como Valtònyc? jajajajajajajaja

#14 Fernando, Mataró, 16/09/2022 - 08:28

¿Y? Yo me sentiría afortunado de que me excluyesen de semejante bodrio. De todas manera, si tan mal lo pasa que compongan pestiños como el duermeovejas para las tietas que van a las desfiladas del 11-S, a reventar minutos de silencio o a intentar cortar la Meridiana.

#13 Pepe, Barcelona , 16/09/2022 - 00:23

No te quieras incluir en la cultura catalana. La cultura es cultura en todo el mundo, y no hace falta ponerle el gentilicio como tanto gusta a los nacionalistas.
Adelante!

#13.1 nen, MATARÓ, 16/09/2022 - 09:38

Pues no lo compro. Cultura catalana es la cultura que se genera en Cataluña y puede ser una escultura, una fotografía o un libro. Otra cosa es que hay talibanes que creen que solo es catalán lo que se expresa en ese idioma. Provincianismo intelectual expresado por mentes pequeñitas...