Cultura · 25 de Novembre de 2020. 11:15h.

TV3 blanqueja Carulla

La cadena obvia les seves declaracions sobre els trens carregats "amb gent"

TV3 blanqueja Carulla

El presentador del Telenotícies vespre Toni Cruanyes va destacar que Montserrat Carulla, que ha mort aquest dimarts als 90 anys, es definia com a "actriu, catalana i independentista" i que "va tocar tots els mitjans i tots els gèneres entre l'admiració de la professió i també l'estima del públic", però va obviar que en un acte de l'ANC va manifestar que "Franco en els anys 60 ens va enviar molta gent, va carregar trens amb gent, per veure si ens diluïa".

"Perquè ell estimava Catalunya, però volia una Catalunya castellana. Per què s'entesten a parlar una llengua quan poden parlar la llengua de l'imperi?-, però ens va trobar a nosaltres. Una sèrie de generacions que encara duren davant d'aquest pensament", va afegir el maig del 2013.

L'aleshores president de la FECAC, Daniel Salinero, va recordar aquestes paraules el 5 de març del 2014 i va acusar Montserrat Carulla de "racisme". També va remarcar que els immigrants andalusos "van construir Catalunya" perquè, segons ell, els catalans de l'edat de Carulla van ser "una generació de ganduls".

Salinero va subratllar que la immigració dels seixanta "va aixecar Catalunya a costa de la generació de ganduls que representa aquesta senyora. El seu racisme deu ser a causa de l'edat". "No estaria malament una rectificació i que demanés perdó", va sentenciar.

L'actriu va replicar l'endemà que "jo li recordaria que vam perdre una guerra, que va perdre tota Espanya, però que es va fer justament per sotmetre Catalunya. I que ens van sotmetre". "I que el racista sens dubte és ell. I que a més de racista, probablement també és un feixista", va afegir.

Publicitat
Publicitat

36 Comentaris

Publicitat
#26 joan carles, Barcelona, 26/11/2020 - 19:41

Grates la pell d'un nacionalista i sagna un supremacista o un racista.

#24 Vicenç Bou, Torroella de Montgrí, 26/11/2020 - 09:17

Voleu dir aquestes declaracions,
1984 – Leopoldo Calvo Sotelo:* “Hay que fomentar la emigración de gentes de habla castellana a Cataluña y Valencia para así asegurar el mantenimiento del sentimiento español que comporta”.
Potser només va confirmar el que el s dirigents espanyols pensen i han fet durant anys?

#23 Joel, Bcn, 26/11/2020 - 00:24

Quina pena de comentaris fets per gent que potser en sa vida ha trepitjat un teatre.....analfabets funcionals amb tocs ultres....aixi ens va....

#23.2 Decebut, bcn (tbn), 26/11/2020 - 22:36

El teatro está muy sobrevalorado. La cultura es otra cosa.

#22 Tirant, Bcn, 25/11/2020 - 22:17

Aquesta senyora (qepd) té alguna cosa a veure amb els coneguts milionaris separatistes Carulla de "Avecrem Gallina Blanca" (xup, xup ...)?

#22.1 Didac, Barcelona, 26/11/2020 - 11:09

No te res a veure, aquells no surten als diaris ni fan cap mena d'espectacle doncs segueixen aquella norma tant sinuosa de "las matan callando", per una banda s'aprofiten del mercat espanyol per continuar engraixant els comptes i per l'altre fan "mecenatge" de color groc per tots els de la banda...

#22.2 Decebut, bcn (tbn), 26/11/2020 - 22:38

No sé si té a veure, però em sembla que els Carulla aquests també són bastant "de la ceba" tot i que el seu negoci ha consistit en vendre l'Avecrem a tots els espanyols, incloent els que van arribar a Catalunya en els trens.

#21 Xavier, Rubí, 25/11/2020 - 18:10

Quanta raó tenia la bona de La Carulla! I quina pena que ens hagi deixat sense veure la República Catalana. Descansi en pau.

#21.1 Jesús Méndez, BCN, 25/11/2020 - 20:56

Tranqui, no se ha perdido nada la señora Carulla, tú tampoco verás la "República Catalana".

#21.2 recordad 6 y 7 septiembre, Barcelona is not Catalonia, 26/11/2020 - 08:26

a este paso antes veréis una República Islámica