Publicitat
Cultura · 22 d'Octubre de 2012. 23:16h.

"Voldria una Catalunya independent"

El tenor Josep Carreras afirma que "abans que res sóc català"

El tenor català Josep Carreras ha assegurat que voldria que Catalunya "fos independent" i que aquest sentiment no li ve de nou, ja que ha estat sobiranista tota la vida.

Carreras, al programa El Convidat d'Albert Om, ha dit que explica que és català arreu del món i que, en conseqüència "la gent ja ho sap i al final de molts concerts hi ha qui porta senyeres".

Preguntat sobre si és independentista ha respost que "sí, sóc sobiranista i no me n'amago". "Voldria una Catalunya independent", ha afegit abans de dir que "tenim el dret de ser independents, i m'agradaria que això fos així".

També ha comentat que no se sent una 'rara avis' donat que -a diferència del que passava fa anys- "ara molts catalans pensen com jo, això diuen les enquestes".

Carreras, però, ha volgut deixar clar que "amb això no vull dir que vagi contra res ni contra ningú".  "Abans que res sóc català", ha explicat abans d'admetre que "administrativament sóc espanyol".

Carreras, durant el programa
Publicitat
Publicitat

31 Comentaris

Publicitat
#12 Mohammed Abdullah, Ceuta (España), 23/10/2012 - 23:46

Pues perfecto, en su derecho está. Agradecerle antes que nada la sinceridad. El que sea secesionista no quita para que sea un excepcional artista, que vive de su arte y no de la subvencion. Las cosas como son.

#11 LLUC, 11 SETEMBRE, 23/10/2012 - 16:15

Una persona coneguda diu que és espanyol administrativament i que se sent només català. Mireu com han sortit els hooligans espanyols ! Per tant, els espanyols volen manar sobre els sentiments de les persones ? No ho entenc. Per cert, Carreras encara fa recitals a tot el món.

#10 Josep, Barcelona, 23/10/2012 - 11:28

la carrera no d´en Carreras no està acabada igual que la de la Montserra Caballé no ho està per dir-se espanyola, a veure quan entenen que nosaltres no som discriminadors com ells. I a veure quan entenen que "administrativament" no vol dir res, els austríacs també van ser alemanys administrativament

#9 catalá, barcelona, 23/10/2012 - 09:28

Si Carreras, ahora que tu carrera está acabada eres catalanista...
¿por qué no dijiste nada hace 15 o 20 años?...

#9.1 Pere Prats, Sants, 23/10/2012 - 09:44

Potser per que ningú li va preguntar? és com si els Independentistes ho haguessim d'estar continuament proclamant als 4 vents....

#9.2 Jordi, Teià, 23/10/2012 - 11:59

Ja que et fas dir "catalá" (tot i que no ho sàpigues ni accentuar correctament) i signes des de Barcelona, podries intentar fer servir l'idioma. Si no, treu-te la careta i fes-te dir "español": serà més honest. Si realment fóssis català, no et molestaria pas que un català defensés el país!

#9.3 pepe, andorra, 23/10/2012 - 13:22

No es lo mismo defender una idea de país, q defender unas ideas trasnochadas de unos ultras catalanistas q lo único q saben hacer es saquear el dinero de los impuestos envolviéndose en una bandera. Mucho sentimiento y poca razón son los ingredientes perfectos para una dictadura totalitaria.

#9.4 Aprent, BCN, 24/10/2012 - 00:26

Catala de pacotilla, que més voldries tu que estar tant acabat com en Josep Carreras, i no fa ni 15 ni 20 anys que es catalanista sino 65.

#8 elnuma, BCN, 23/10/2012 - 09:11

Un catalán ilustre merece ser escuchado

Boadella: "En Cataluña tenemos a dos generaciones educadas en el odio a España"
¿PORQUÉ?

#8.1 Pere Prats, Sants, 23/10/2012 - 09:45

A Espanya en tenen 12 generacions educades en la Catalanofobia. Per qué?

#8.2 DLM, Barcelona-España, 23/10/2012 - 11:26

Pere Prats, Sants. 23/10/2012 - 09:45
Está Vd. muy equivocado o miente.
Dígame en qué libros de texto se hace apología de catalanofobia?
En España, siempre se ha difundido el hecho de que, los Catalanes, han sido un pueblo trabajador e inteligente.

#8.3 Gongylus, Girona, 23/10/2012 - 12:36

Digui'm vostè, senyor DML, en quin llibre de text català es fa apologia de fòbia contra Espanya o els espanyols? Si vol mostres de la catalanofòbia dels espanyols tan sols ha de repassar la història d'Espanya, les hemeroteques dels darrers 100 anys i, darrerament, les piulades en el Twiter.

#8.4 pepe, andorra, 23/10/2012 - 13:02

aunque fuera cierto, q no lo es, q se hubiera educado en la catalanofobia, los errores de los demás no justifican los propios, por lo q se ve, esto si eres ultra catalanista no sirve, el ultra catalanista siempre justifica sus barbaridades diciendo q otros lo han hecho antes. No niega, lo justifica.

#8.5 Enric, Barcelona, 23/10/2012 - 15:46

#8.2

DLM "En España, siempre se ha difundido el hecho de que, los Catalanes, han sido un pueblo trabajador e inteligente"

Per això s´ havia de bombardejar Catalunya cada cinquanta anys?